Carrefour, al doilea cel mai mare retailer din lume, ar putea avea nevoie de până la 3,7 miliarde de euro pentru a aduce pe linia de plutire hipermarketurile aflate în declin pe piața europeană, însă din cauza situației economice noul șef al grupului se află în fața unor decizii dificile, relatează Reuters.
După ce s-a retras din Grecia în luna iunie retailerul francez Carrefour ar putea face același lucru în cazul unor piețe considerate non strategice precum cele din Turcia, Indonezia sau Polonia. De asemenea, trebuie ținut seama de faptul că retailerul Carrefour a abandonat ultimii ani și alte piețe, cum ar fi cele din Mexic, Japonia, Thailanda și Rusia.
Pe fondul zvonurilor privind retragerile Carefour din diferite țări, CEO-ul Georges Plassat a subliniat faptul că retailerul va rămâne pe piețele din Brazilia și China. Analiștii se așteaptă însă la retragerea Carrefour de pe piețele din Indonesia, Turcia, Polonia, România, Malaezia, Taiwan și Singapore.
”Restructurarea grupului va fi un proces extrem de costisitor și provocator”, a declarat analistul Pierre-Edouard Boudot, din cadrul firmei Natixis. ”Situația financiară a Carrefour este în continuare una dificilă, prin urmare un plan de revenire va trebui să fie finanțat prin utilizarea resurselor din exterior”. Carrefour a refuzat să comenteze afirmațiile analistului.