Preşedintele Klaus Iohannis a transmis, duminică, un mesaj cu ocazia împlinirii a 162 de ani de la Unirea Principatelor Române.
”Aducem astăzi un omagiu triumfului idealului Unirii Principatelor Române din 1859. Într-o simbioză politică şi socială cu adevărat istorică, poporul şi elitele vremii şi-au impus ţelul în interiorul şi în afara graniţelor: unitatea românilor din cele două Principate, Moldova şi Ţara Românească. Acest moment strălucit nu s-ar fi putut înfăptui fără contribuţia decisivă a unei personalităţi remarcabile. Dubla alegere a lui Alexandru Ioan Cuza, ca domn al Moldovei şi al Ţării Româneşti, a fost un eveniment gândit cu iscusinţă de cei din interiorul şi din afara statului, români devotaţi şi prieteni străini care au susţinut nobilul ideal al Unirii”, a transmis, duminică, Klaus Iohannis, citează news.ro.
Şeful statuluia subliniat că moştenirea lăsată de arhitecţii Unirii din 1859, deopotrivă instituţională şi simbolică, reprezintă temelia solidă pe care să continuăm modernizarea României.
”Moştenirea lăsată de arhitecţii Unirii din 1859, deopotrivă instituţională şi simbolică, reprezintă temelia solidă pe care să continuăm modernizarea României, una dintre direcţiile majore fiind consolidarea învăţământului românesc, care să ofere o educaţie accesibilă şi performantă. De aceea vă invit, dragi români, să facem din proiectul „România Educată” unul dintre pilonii centrali ai următorilor ani. Este o datorie a celor de la guvernare, a dascălilor, a întregii societăţi”, a mai transmis şeful statului.
Klaus Iohannis a mai transmis că cea mai prețoasă lecție a acestui eveniment este frăția românilor.
”Cea mai preţioasă lecţie a paginilor vii de istorie de la momentul Unirii din 1859 este cea a unităţii şi a solidarităţii, atât de frumos exprimată în imnul Unirii Principatelor: „eu ţi-s frate, tu mi-eşti frate!”. Indiferent de obstacole, atât timp cât ne dorim cu toţii o Românie mai bună, vom putea să ne atingem ţelul dacă rămânem uniţi şi avem ca deziderat binele întregii naţiuni”, a încheiat preşedintele.