Zece Audi Q5 vândute în România, care au plafon de sticlă, au fost rechemate în service de producătorul lor, pe motiv că acest plafon s-ar putea sparge în anumite condiții. Astfel, sticla poate avea tensiuni interne ridicate, din cauza fabricației defectuase, așa că se poate sparge când temperaturile sunt mai mici de -20 de grade Celsius.
Cel mai grav, un astfel de incident ar putea reprezenta un risc pentru pasageri, deoarece fragmente de sticlă cad în habitaclu. Riscul este considerat, însă, „minor” de producătorul Q5, relatează 1-100.ro.
„La anumite autovehicule Audi Q5, cu sistem de trape multiple, dintr-un anumit interval de fabricație, trapa din sticlă poate avea tensiuni ridicate […]. La temperaturi ambientale de sub -20 de grade Celsius se poate ajunge la spargerea subită a trapei din stică. De regulă, acest fapt se întâmplă la autovehiculele aflate în staționare. În cazul spargerii, sticla de siguranță, dintr-o foaie, se sparge în fragmente mici de sticlă,” potrivit Audi.
Costurile pentru reparații sunt suportate de producător, așa cum se întâmplă în orice campanie de rechemare în service.