Anca Dragu, președinta Senatului, a fost invitată la emisiunea „Drumurile noastre” cu Ștefan Etveș. În direct pe B1 TV, senatoarea a vorbit printre altele despre aglomerația care se creează adesea pe Valea Prahovei și situația autostrăzii Comarnic-Brașov, proiectul care, odată materializat, ar putea descărca o mare parte din traficul de pe această secțiune din DN 1. Ea a explicat că este vorba despre o lucrare mai complexă, care ar trebui să înceapă.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Întrebată de Ștefan Etveș dacă a văzut în timpul sărbătorilor imaginile cu aglomerația de pe DN 1, între București și Brașov, Anca Dragu a răspuns: „Am văzut ce s-a întâmplat. Cred că ne așteptam ca lucrurile să se întâmple în aceeași manieră ca acum un an, acum doi ani, pentru că condițiile de trafic sunt aceleași. De altfel, am evitat Valea Prahovei în această perioadă, dar nu pot să o evit mâine, de exemplu. Spre Brașov mă duc, pe Valea Prahovei”.
Întrebată dacă este pregătită să înfrunte aglomerația de pe sectorul Comarnic-Brașov, președinta Senatului a declarat: „Voi calcula momentul optim la care să plec de acasă, astfel încât să ajung în timp și să nu stau exagerat de mult în trafic. Avem aceste aplicații care ne ajută să facem acest lucru, dar mai mult ne-ar ajuta să avem și autostrăzi”.
Întrebată de ce n-am fost în stare să construim măcar un kilometru de autostradă pe an între Comarnic și Brașov, Anca Dragu a afirmat: „Am mai discutat, și cu dumneavoastră, despre istoria tristă a acestei autostrăzi, care a început greu, la începutul anilor 2000 a mai avut un zvâc – a început ea de mult, din anii `90. În anii 2000 a fost acel proiect, 2003-2004, s-a încercat trecerea acestei autostrăzi pe model PPP, o ambiție cam prea mare a guvernului de atunci, deoarece modelele de PPP pentru autostrăzi nu prea au funcționat. Între timp, am văzut o serie de declarații politice și cam atât. Ce am văzut în 2019, s-a mișcat ceva într-adevăr, ministrul Bode a lansat licitația pentru un Studiu de Fezabilitate, pentru că această autostradă pe care atât de mult ne-o dorim nu avea nici măcar un Studiu de Fezabilitate. Acum, pe noile coordonate, într-adevăr, se prevede o autostradă mai modernă, cu tuneluri, cu pasaje supraterane. Este ca atare și o lucrare mai complexă, dar ar trebui să înceapă și eu am încredere că această nouă echipă și noua coaliție vin cu elan, vin cu presiunea pe care dumneavoastră o puneți în continuare – și sunt convinsă că dumneavoastră veți pune presiunea aceasta tot mandatul. Să livrăm!”