Cu o săptămână înainte de încheierea vacanței de iarnă, Consiliul Naţional al Elevilor cere Ministerului Educației descentralizarea deciziei în privința redeschiderii școlilor, în funcție de rata incidenței cazurilor de coronavirus de la nivel local. Într-un comunicat de presă transmis luni, reprezentanții elevilor atrag atenția asupra neajunsurilor învățământului online și cer autorităților centrale ca decizia privind redeschidera unităților de învățământ să poată fi luată la nivel local. De asemenea, elevii atrag atenția asupra faptului că este nevoie de discuții serioase cu privire la organizarea viitoarelor examene naționale.
„Încă de la suspendarea cursurilor în luna noiembrie, Consiliul Naţional al Elevilor a fost în permanentă legătură cu elevii din întreaga ţară. Majoritatea colegilor noştri ne-au transmis că şcoala online este obositoare, ineficientă şi complet nesustenabilă pe termen lung. Ţinând cont de faptul că ne apropiem vertiginos de examenele naţionale, de al doilea semestru al acestui an şcolar şi că multe localităţi din ţară se află sub indicele de 3 cazuri/mia de locuitori, solicităm Ministerului Educaţiei să descentralizeze din nou decizia privind redeschiderea unităţilor de învăţământ, în funcţie de rata incidenţei la nivel local, asigurând, în acelaşi timp, materialele sanitare necesare desfăşurării cursurilor în siguranţă”, se arată în comunicatul transmis de Consiliul Național al Elevilor și citat de Agerpres.
Elevii spun și că este nevoie de o strategie de învățare remedială astfel încât lacunele acumulate de unii elevi în perioada învățământului online să nu se acutizeze.
Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Rareș Voicu, cere ca Ministerul Educației să răspundă cât mai reepede posibil nevoilor elevilor și să înceapă dialogul cu partenerii sociali pentru a s ajunge la o soluție pentru reînceperea cursurilor.
„Odată cu începerea anului 2021, e important să nu uităm faptul că educaţia se află, la momentul de faţă, într-un moment de cumpănă, iar Ministerul Educaţiei trebuie să răspundă cu celeritate nevoilor sistemului de învăţământ: prezenţa la cursuri în format fizic, acolo unde situaţia epidemiologică o permite, şi realizarea unui plan de recuperare a materiei pentru elevii care nu au putut să participe la cursurile online, din cauza lipsei unui dispozitiv la internet. În caz contrar, rezultatele pe termen lung vor fi dezastruoase! Creşterea ratei analfabetismului funcţional ne bate la uşă. Cu educaţia nu e de glumă! Solicităm Ministerului Educaţiei demararea procesului de dialog cu partenerii sociali, pentru a găsi cele mai bune soluţii pentru reînceperea cursurilor”, a spus Rareș Voicu, potrivit aceluiași comunicat.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, spunea, la sfârșitul săptămânii trecute, că este puțin probabil ca școlile să se redeschidă pe 11 ianuarie, atunci când se încheie vacanța de iarnă. Un termen luat în calcul de autorități pentru revenirea elevilor în bănci este data de 8 februarie.
”Este foarte puțin probabil ca școlile să se deschidă pe 11 ianuarie. Trebuie să vedem evoluția situației epidemiologice în urma vacanței de iarnă. (…) 11 ianuarie este doar o dată în calendar, stabilită cu mult timp înainte. Trebuie să vedem situația de acum”, a declarat Sorin Cîmpeanu pentruEducație Privată.
La rândul său, medicul Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei naționale de vaccinare anti-COVID-19, a precizat că redeschiderea școlilor nu va fi condiționată de vaccinarea cadrelor didactice.
”Cu siguranţă, cadrele didactice şi personalul din învăţământ este prioritizat, pentru că deserveşte realmente o activitate esenţială extrem de importantă pentru societate şi pentru sistemul educaţional din ţara noastră şi cu siguranţă va avea prioritate la vaccinare. Dar deschiderea şcolilor nu este condiţionată de vaccinare”, a explicat Valeriu Gheorghiță.