Un nou proiect important de infrastructură rutieră ar putea suferi întârzieri, din cauza Companiei Naționale de Infrastructură Rutieră (CNAIR), lasă de înțeles Asociația Pro Infrastructură, care lansează acuzații grave la adresa angajațilorinstituției de stat.
Licitația pentru pregătirea autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov conține numeroase erori și neconcordanțe în documentație,atenționează specialiștii în infrastructură. Astfel, la licitație s-a prezentat o singură firmă, care va fi plătită doar la finalul serviciilor prestate.
„La licitația pentru pregătirea Autostrăzii Ploiești-Comarnic-Brașov proiectanții serioși au stat deoparte, fiind depusă o singură ofertă. Principalele cauze: contractul complet debalansat, numeroasele erori și neconcordanțe din documentație, valoarea estimată foarte mică sau modalitatea de plată doar la finalul serviciilor prestate.
(…) Concluzia este previzibilă și în același timp tristă: competiția sănătoasă a fost anulată, iar singurul ofertant, Consitrans, este recunoscut pentru marile probleme în a livra proiecte de calitate și la timp (spre exemplu A7 Ploiești-Bacău sau A13 Sibiu-Făgăraș)”, au notat specialiștii în infrastructură.
În septembrie 2020, Alin Șerbănescu, fostul purtător de cuvânt al CNAIR, a dezvăluit problemele cu care se confruntă compania de stat. Fostul oficial susține că personalul CNAIR nu este suficient de bine pregătit pentru a-și exercita atribuțiile.
„Aceasta este realitatea tristă în care ne-a adus hățișul de compromisuri din ultimii 30 de ani. Oameni mult prea slab pregătiți din punct de vedere profesional și mult prea diletanți, plătiți mult prea bine pentru lipsa lor de capacitate, puși în funcții în care este nevoie de capacitate intelectuală solidă, profesionalism, putere de muncă și curajul să-și asume niște decizii, care în mod normal ar trebui să le ia în cunoștință de cauză, nu după ureche”, a declarat Alin Șerbănescu pentru B1.ro.