Noul trend în rândul producătorilor auto reprezintă modelele electrice. Ecologiștii subliniază importanța renunțării la carburant, iar mai multe state din Europa au anunțat de ani de zile obiective în acest sens, în special în ceea ce privește autoturismele diesel. Ferrari însă, este un brand de lux, care nu se grăbește să se alinieze noilor tendințe.
Ferrari va lansa primul model 100% electric peste câțiva ani abia. Cel mai devreme, în 2025. Argumentele italienilor se referă la costuri, sunet și „ADN-ul” mărcii. Anunțul a fost făcut de către Louis Camilleri, CEO-ul companiei.
În general, pentru mașinile electrice, costurile și evident, prețurile de vânzare sunt duble față de cele care folosesc benzină sau motorină. Acest lucru s-ar putea reflecta și la Ferrari, dacă s-ar grăbi să vândă mașini 100% electrice. Anul trecut a vândut 10.000 de autoturisme la nivel mondial (peste 3,000 în Europa), cu prețuri de pornire de la 195.000 de euro pentru modelele Roma și Portofino, care au motoare de 620, respectiv 600 de cai putere.
Compania italiană a prezentant în schimb primul model hibrid, SF 90 Stradale, care costă 443.000 de euro. Poate atinge viteza de 340 de kilometri pe oră și poate atinge suta în doar 2,5 secunde. Are un motor termic de 790 de cai putere și 3 motoare electrice de 210 cai putere. Problema cu electrica este specifică tuturor modelelor ale companiilor producătoare. Hybrid-ul de la Ferraripoate parcurge doar 26 de kilometri în modul total electric.
Sunetul produs de mașină este un alt argument al celor de la Ferrari. Motorul electric ar anula plăcerea auditivă produsă de un motor turat pe benzină. În acest caz, pentru o mașină sport, este un aspect esențial. Cele electrice sunt silențioase, iar cei de la Ferrari încearcă să identifice soluții.
„Pentru a păstra ADN-ul Ferrari, o mașină electrică va fi mult mai complexă decât vă imaginați. Lucrăm intens la cest aspect, dar nu avem de gând doar să punem sigla pe un model electric”, a declarat oficialul de la Ferrari.
Într-o situație similară se află și Bentley, care a anunțat că abia în 2030 va ajunge să aibă cel mai devreme o gamă 100% electrică.