Compania Naţională „Aeroporturi Bucureşti” estimează, pentru acest an, pierderi brute de 129,4 milioane de lei, în contextul măsurilor de restricționare a circulației, dispuse pentru a limita răspândirea coronavirusului. Cifra apare într-un proiect de Hotărâre de Guvern iniţiat de Ministerul Transporturilor, privind rectificarea bugetului companiei. Revenirea traficului aerian de pasageri este prevăzută abia în anul 2022. Inițiatorii proiectului susțin că sectorul aviaţiei este unul dintre sectoarele de activitate cele mai afectate de criza generată de pandemia de COVID-19.
În proiectul inițiat de Ministerul Transporturilor se arată că „Aeroporturi București” estimează că pierderile brute de la finalul acestui an vor fi de 129,4 milioane de lei, din cauza restricțiilor ce au fost impuse pentru a limita răspândirea SARS-CoV-2.
Pentru anul următor se prevede un rezultat brut pozitiv de 15,6 milioane de lei, iar pentru 2022 revenirea traficului aerian de pasageri și realizarea unui profit în creştere, în valoare de 207 milioane de lei.
Inițiatori proiectului de Hotărâre de Guvern susțin că sectorul aviației a fost unul dintre cele mai afectate de criza generată de SARS-CoV-2.
Compania Naţionala „Aeroporturi – Bucureşti” nu a înregistrat plăți restante anul trecut și nu va raporta nici anul acesta.
Potrivit Agerpres, Compania Naţională „Aeroporturi – Bucureşti”- S.A. a propus în proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli rectificat pe anul 2020, următoarele modificări ale indicatorilor economico-financiari, faţă de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat pe anul 2020 prin HG nr. 301/2020: veniturile totale au scăzut cu 59,33% (695,1 milioane lei) urmare a scăderii traficului aeroportuar cu 64,4% faţă de valoarea aprobată în bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2020.
De asemenea, este prevăzută reducerea cheltuielile totale cu 16,42% și reducerea productivităţii muncii cu 59,54%, urmare a reducerii veniturilor din exploatare cu 59,54%;
Câştigul mediu lunar pe salariat va scădea cu 0,33% faţă de nivelul aprobat pentru anul 2020, iar nivelul indemnizaţiilor membrilor Consiliului de Administraţie a fost plafonat, fapt ce duce la scăderea cheltuielilor aferente contractelor de mandat cu 10,73%.
Proiectul rectificat al bugetului de venituri şi cheltuieli pe 2020 mai prevede o scădere a surselor de finanţare a investiţiilor cu 11,68%, faţă de cele aprobate în bugetul inițial.
Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Bucureşti este principalul obiectiv de investiții și, în acest moment, se află în etapa achiziționării terenurilor necesare.
Astfel, în buget au fost prevăzute sumele necesare exproprierii în valoare de 358 milioane lei, iar pentru următorii doi ani sumele necesare pentru proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări, în valoare totală de 1.5 miliarde de lei
De asemenea au fost diminuate cheltuielile pentru mai multe alte obiective de investiţii.