Vești bune pentru paiața auto româneacă. Potrivit datelor publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), piaţa auto din România a înregistrat o creştere de 79,9% în septembrie. Totodată, vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în septembrie un avans de 33,1% în Europa.
După luni de zile de carantină, piața auto din țara noastră și-a revenit spectaculos. Potrivit statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), în România s-au înmatriculat 10.878 autoturisme, faţă de 6.046 vehicule în perioada similară din 2019.
În ceea ce privește intervalul ianuarie – septembrie 2020, aflăm că în România s-au înmatriculat 84.601 autoturisme,un declin de 31,8% faţă de perioada similară din 2019, când s-au livrat 124.049 vehicule.
Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat în septembrie un avans de 33,1% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, de la 2,5% în perioada similară din 2019, conform ACEA, transmite Agerpres.
Potrivit raportului, nu mai puțin de 43.605 mașini Dacia s-au înmatriculat în țările europene în luna septembrie, în creştere faţă de perioada similară din 2019 (32.755 vehicule).
În primele nouă luni ale anului, cifrele nu sunt la feld e îmbucurătoare, din cauza carantinei impuse de pandemia de Covid-19. Astfeș, în perioada ianuarie – septembrie, livrările de autoturisme Dacia au consemnat o scădere de 35,2% în Europa, iar cota de piaţă a producătorului de automobile s-a redus la 3,4%, de la 3,7% în perioada similară din 2019. Înmatriculările de autoturisme Dacia în Europa s-au cifrat la 291.125 unităţi, în creştere faţă de perioada ianuarie – septembrie 2019 (448.952 vehicule).
Grupul Renault a lansat joi Dacia Spring, primul automobil electric sub brand românesc.
Primul automobil 100% electric al mărcii Daciava fi comercializat la un preţ de 15.000-17.000 de euro.
Comenzile pentru noul model Dacia Spring vor fi preluate începând din primăvara anului 2021.
Dimensiunile sale sunt de numai 3,73 m lungime, 1,62 metri lățime (fără retrovizoare) și 1,51 m înălțime.
Mașina este propulsată de un motor electric 33 kW (44 CP)și vine cu o bateriede26,8 kWh.Poate fi încărcatăAC până la 6,6 kWsauDC până la 30 kW (opțional). Autonomia este de225 km WLTP / 295 km WLTP Cityși ajunge la viteză maximăde125 km/h.
Dacia a lansat Spring, primul model 100% electric