Pe fondul creșterii populației Capitalei, respectiv a Ilfovului, nevoia unei rețele de transport subteran devine din ce în ce mai acută. Magistrala 4 de metrou din București, Gara de Nord/Basarab – Lac Străulești este singura pe care încă circulă exclusiv trenuri vechi, din anii ’70. De asemenea, nici nu beneficiază de pază, aspecte despre care Metrorex spune că le va corecta în curând.
În ceea ce privește scoaterea trenurilor vechi, care scârțâie din toate balamalele,pline de graffitti, acestea vor fi înlocuite în maxim 5 ani, potrivit obiectivelor companiei de transport public.
„Menționăm că se fac demersuri pentru ȋnlocuirea acestor trenuri până ȋn anul 2025, conform ‘Strategiei Metrorex 2016-2030′”, a comunicat Metrorex pentru B1.ro.
„În prezent, pe Magistrala 4 de metrou, conform contractului, nu este prevăzută supravegherea trenurilor prin agenţi de pază, aceștia fiind doar în stații. Situația se va schimba odată cu ȋnlocuirea parcului de trenuri IVA, cu trenuri de generaţie nouă”, a precizat Metrorex pentru B1.ro.
De asemenea, nici magistrala Precizieni – Anghel Saligny nu beneficiază de un contract cu o firmă care să asigure paza în trenuri.
„Trenurile de tip IVA care circulă pe Magistrala 3, de asemenea nu sunt prevăzute cu agenți de pază în interiorul acestora. Însă, facem precizarea că prezența agenților de pază este asigurată în toate stațiile de metrou inclusiv cu echipe mobile, care au ca obiectiv și supravegherea trenurilor”, a mai transmis Metrorex pentru B1.ro.