Cum își vor desfășura activitatea cele 19 facultăți ale Universității din București, dar fiind contextul pandemic. Anunț important pentru studenți

Cum își vor desfășura activitatea cele 19 facultăți ale Universității din București, dar fiind contextul pandemic. Anunț important pentru studenți

Cele 19 facultăţi ale Universităţii din Bucureşti (UB) au stabilit modalităţile de desfăşurare a activităţilor academice în anul universitar 2020-2021, majoritatea optând pentru sistem mixt, informează un comunicat de presă al instituţiei de învăţământ superior.

Facultăţile de la Universitatea București au optat, în majoritate, pentru activităţi academice derulate în sistem mixt

Dat fiind contextul pandemic actual și în urma analizei formulelor utilizate până în prezent, dar și a unor exemple de bune practici, cele 19 facultăți ale Universității din București au stabilit modalitățile de desfășurare a activităților academice în anul universitar 2020-2021.

Deciziile facultăților, aprobate în Senatul Universității din București, au avut în vedere câteva considerente principale: continuarea activității academice și de cercetare în cele mai bune condiții posibile, în contextul actual, asigurarea educației „față în față” acolo unde reprezentanții facultăților au considerat necesar și posibil și, nu în ultimul rând, respectarea normelor de siguranță sanitară în vigoare.

Astfel, majoritatea facultăților au optat pentru varianta activităților academice derulate în sistem mixt. Este cazul facultăților de Administrație și Afaceri, Biologie, Chimie, Filosofie, Fizică, Geografie, Geologie și Geofizică, Istorie, Jurnalism și Științele Comunicării, Limbi și Literaturi Străine, Psihologie și Științele Educației și Teologie Ortodoxă „Justinian Patriarhul”.

Pe de altă parte, facultățile de Drept, Litere, Matematică și Informatică, Sociologie și Asistență Socială, Științe Politice, Teologie Baptistă și Teologie Romano-Catolică au optat pentru desfășurarea activităților academice în sistem online.

‘În același timp, facem precizarea că anumite programe, atât de licență, cât și de master, au optat pentru formule specifice, care îmbină tipurile de predare în funcție de nevoile proprii. Informații cu privire la modalitățile de desfășurare a activităților pentru fiecare dintre programele de licență și de master oferite de cele 19 facultăți ale UB pot fi consultate pe site-urile facultăților’, transmite Universitatea București.

Lista completă a facultăților UniBuc, dar și datele de contact ale fiecăreia pot fi accesate aici.

Cine va primi cămin și care sunt regulile impuse din cauza pandemiei de Covid-19

Universitatea din București consideră că integrarea studenților din anul I în comunitatea academică reprezintă o prioritate, motiv pentru care facultățile vor organiza, în primele săptămâni ale noului an universitar, o serie de evenimente pentru consilierea și informarea acestora.

„Nu ne vom mai putea întâlni faţă în faţă la fel de des ca până acum, vom lucra pe formaţiuni mai mici, vom avea trasee clare în universitate şi nu se va mai putea petrece la fel de mult timp în spaţiile comune. Pe de altă parte, este tot atât de important să încercăm şi noi, profesorii, să ne adaptăm conţinuturile şi metodele noilor tehnologii, pentru a putea oferi studenţilor noştri acel lucru pentru care au venit la Universitatea din Bucureşti: educaţie academică şi cercetare de calitate. Consider că înţelepciunea şi încrederea trebuie să fie elemente definitorii în noul an academic”, a declarat rectorul UB Marian Preda, potrivit comunicatului de presă.

În ceea ce priveşte cazarea în căminele Universităţii din Bucureşti, pentru anul universitar 2020-2021 sunt puse la dispoziţia studenţilor aproximativ 4.000 de locuri de cazare, în condiţii de distanţare.

„În acest sens, cazarea unui număr cât mai mare de studenţi care au nevoi reale de a ocupa un loc în căminele UB se va face prin corelarea scenariilor de cazare cu scenariile educaţionale adoptate de fiecare facultate pentru fiecare program de studii şi cu veniturile studenţilor după cum urmează: cazarea cu prioritate a studenţilor care participă la activităţi faţă în faţă, pe toată perioada de derulare a acestor activităţi; cazarea cu prioritate a studenţilor care nu au mijloace financiare pentru a-şi închiria un loc de cazare, altul decât cele oferite de UB; cazarea cu prioritate a studenţilor care nu au condiţii de studiu la domiciliu, chiar dacă participă exclusiv la activităţi online. În acest caz, studenţii care doresc să beneficieze de dreptul la cămin trebuie să facă dovada lipsei condiţiilor de studiu la domiciliu”, mai afirmă reprezentanţii UB.

Cererile de cazare în cămine se depun online.

Totodată, în comunicatul universității se precizează car sunt regulile ce urmează a fi respectate, pentru a limita răspândirea noului coronavirus.

  • cazarea studenților cu respectarea distanțării fizice de cel puțin 1 metru între paturi;

  • cazarea studenților aflați în grupe de risc în camere cu grup sanitar propriu;

  • cazarea studenților în camere pe formațiuni de studii;

  • cazarea studenților pe etajele căminelor care au grupuri sanitare comune pe facultăți (și pe cât posibil pe programe și ani de studii);

  • minimizarea interacțiunii în utilizarea rutelor de transport în comun de la cămin la sediul facultății (pe cât posibil, linii directe de transport în comun – autobuz, metrou etc. – de la și către facultate);

  • interzicerea petrecerilor sau a oricărei alte manifestări de grup în incinta căminelor;

  • derularea programului de dezinfectare periodică a spațiilor comune din cămine.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`