Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, joi, că lucrările la podul Ciurel s-au finalizat, circulația pe acesta deschizându-se sâmbătă.
Edilul Bucureștiului a afirmat că proiectul a fost demarat în urmă cu 14 ani, însă a fost blocat în instanță. Totodată, Firea a spus că la construcția acestui pod au fost pierderi financiare de aproximativ 10 milioane de euro.
”S-a finalizat cea mai mare lucrare de infrastructură din țară, podul Ciurel. Proiectul a fost demarat acum 14 ani și a fost blocat în instanță aproape 10 ani de zile. În afară de pierderea acestui timp, au fost și pierderi financiare. S-au plătit în plus aproape 10 milioane de euro constructorilor care nu puteau lucra sau lucrau cu încetinitorul din cauza acestor procese care s-au derulat în anii trecuți. Abia de 4 ani de zile s-a putut lucra consecvent. Așa cum spunea, s-a finalizat această lucrare mare de infrastructură. Sâmbătă se deschide circulația”, a spus Gabriela Firea, într-un live pe pagina sa de Facebook.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Primarul Capitalei, Gabriela Firea a oferit mai multe detalii într-o postare pe contul de Facebook. Edilul a explicat faptul că lucrarea ar urma să fie continuată și legată de Bulevardul Uverturii, ieșind apoi în Centrua Capitalei. Mai mult decât atât, potrivit informațiilor distribuite de primarul general în mediul online, contractul de proiectare și execuție pentru continuarea proiectului este deja semnat.
„Proiectul finalizat – Nod Virtuții – este componentă a unei lucrări de amploare, care va continua cu un drum expres până la Bd. Uverturii și apoi până la Șos. de Centură.
Așadar, nu este o lucrare care nu duce nicăieri, ci face legătura cu autostrada, continuăm proiectul și rezolvăm probleme importante de trafic în zonă.
Marius Coaje, consilier al Primarului General: „Pentru continuarea lucrărilor, avem deja semnat contractul de proiectare și execuție. Am încheiat prima etapă – acest pod hobanat peste Dâmbovița de la Ciurel-Nod Virtuții – urmează alte două care fac legătura de la Nod Virtuții până la Centura Capitalei și apoi de la Centura Capitalei până la Autostrada A1.
Noul coridor de expropriere este stabilit, a fost votat în Consiliul General, avem avizul OCPI și proiectul tehnic.
Coridorul de expropriere este modificat față de cel inițial, care prevedea demolarea foarte multor clădiri din zonă și restrângerea activității multor societăți din zonă: am venit cu un coridor de expropriere minim invaziv, consemnăm banii necesari și mergem mai departe.”
Date tehnice
Nod Virtuții:
Lungime totală – aproximativ 1 kilometru (de trei ori cat Podul Basarab)
Lungime pod hobanat – circa 235 de metri
Înălțime pilon central – 68,2 metri
Număr de structuri – 12 pasaje rutiere și un pod hobanat
Număr de hobane – 24 perechi de hobane
Pentru realizarea proiectului au fost folosite:
– 66.000 metri cubi de pământ pentru terasamente
– 20.000 metri cubi de balast stabilizat
– 11.000 tone de asfalt
– 40.000 metri cubi de beton
– 5.150 tone tablier și armătură metalică
– 310 tone oțel pentru hobane
– 13 kilometri de bordură
– 7.5 kilometri de parapete
În ceea ce privește cea de-a doua etapă, Nod Virtuții – Bd. Uverturii, se lucrează deja la proiectul tehnic, documentația fiind aproape de final.
De asemenea, a fost redefinit coridorul de expropriere pentru această etapa. În proiectul initial, erau afectate 200 de clădiri, iar noul proiect prevede aproximativ 20 de imobile ce urmează a fi expropriate.
Astfel, ne ușurăm munca și realizăm economii importante de timp și resurse financiare.
Constructorul se află deja în șantier și se așteaptă doar ordinul de începere al lucrărilor. Drumul până la Bd. Uverturii va avea aproximativ 3 kilometri”, a explicat Gabriela Firea, pe contul de Facebook.
Sâmbătă deschidem Podul Ciurel, cea mai mare lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani în Capitală. Azi…
Publicată de Gabriela Firea peJoi, 17 septembrie 2020