De-a lungul timpului, metroul bucureștean a fost subiectul poveștilor cu iz conspirativ și învăluit în multe mistere. Multe dintre ele au însă o explicație. De exemplu puțină lume știe de ce stația de la Romană este atât de îngustă sau că la Gara de Nord, sub pământ, există o altă stație.
Într-un interviu pentru Hotnews, Octavian Udriște, singurul inginer în viață din cei cinci aleși de Nicolae Ceaușescu să ducă la bun sfârșit planul său de a avea un metrou sută la sută românesc, a explicat câteva din necunoscutele metroului bucureștean.
„Stația de metrou Piața Romană este o rușine națională. Înainte de a se lansa lucrările, se obișnuia ca proiectantul să prezinte proiectul la ”săliță” – era o camera în clădirea CC-ului unde venea tovarășul Ceaușescu și tovarășa Elena și câțiva membri ai Guvernului. Ea ar fi întrebat ce obiective industriale ”este” în zonă. I s-a răspuns că nu sunt obiective industriale, dar acolo se află Academia de Studii Economice. Reacția tovarășei a fost: ”Aaaaa, studenții???!!! Au făcut burtă? Să meargă pe jos!” Ceaușescu nu a intervenit și tovarășa a hotărât: fără metrou la Romană!
Ulterior, după mai multă vreme, a venit decizia să se construiască, totuși, stația Piața Romană. Dar atunci a apărut o problemă: câte orificii să se spargă în peretele de un metru și ceva, de beton armat. Indicația de la președinte a fost să se dea o singură spargere, adică un singur orificiu. Dar eu -am zis lui Ion Dincă, Teleagă așa cum i se mai spunea: ”Tovarășul prim-ministru, noi avem șase vagoane, fiecare vagon are patru uși și nu avem intercomunicație ca să îi aducem pe toți călătorii care vor să coboare la Romană fix în vagonul care nimerește în dreptul orificiului…” și el mi-a răspuns: ”Lasă, tovarășul…ne înțelegem noi, nu trebuie să știe Ceaușescu, facem noi mai multe orificii”. Până la urmă, s-au făcut două iar peroanele s-au făcut în afara pereților mulați, este un spațiu mic, de abia poți să te strecori”, a povestit Udriște.
În ceea ce privește, stația de sub pământ din Gara de Nord, Udriște a povestit că acolo trebuia să se termine magistrala, însă Nicolae Ceaușescu nu a fost de acord.
„Inițial, Magistrala I Republica – Crângași – Gara de Nord trebuia să se termine la Gară și de acolo, să înceapă o magistrală către Basarab, să o ia pe bulevardul Titulescu, să iasă în Piața Victoriei și să se ducă spre Pantelimon. Dar Ceaușescu a spus: ”Cum adică, la Gara de Nord două stații, suprapuse una peste alta?” Dar erau construite, inclusiv tunelul spre Basarab. Când a aflat, s-a opus vehement. ”Nu, tovarăși! Să treacă trenurile, să meargă în continuare , să fie doar o singură stație și să nu se oprească la gară. Eu am fost și cu mașina, și pe jos și se poate!”
De aceea, la Gara de Nord, noi avem dedesubt o gară umplută cu pământ și mai este una deasupra chinuită, unde scârție vagoanele pentru că nu am putut construi sub clădiri din cauza unui teren nisipos, a trebuit să facem metroul pe sub strada Polizu și acolo se ia o curbă foarte aspră, cu o rază de 90 metri. Viteza vagoanelor este de 30 km/h pentru că s-a schimbat soluția”.