Magistrala de metrou M5 Drumul Taberei – Eroilor va fi deschisă circulației marți, 15 septembrie, a anunțat ministrul Transporturilor, Lucian Bode. Lucrările trebuiau finalizate, conform primului termen avansat, în 2015, dar mai multe probleme au dus la amânarea inaugurării. Linia are o lungime de șapte kilometri și 10 stații. Valoarea proiectului e de 3,2 miliarde de lei. Prin inaugurarea magistralei, Bucureșiul va ajunge la 78 de kilometri de linie şi la 63 de staţii.
M5 Râul Doamnei – Eroilor 2, cu extensia la Valea Ialomiței și depou, e prima magistrală de metrou din București construită de la zero după Revoluție.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat, la debutul ședinței de Guvern de luni, că linia de metrou Drumul Taberei – Eroilor va fi deschisă circulației de marți, 15 septembrie.
„Asta e o veste bună, mai ales că mulți speculau săptămâna trecută că nu suntem în stare să deschidem metroul”, i-a răspuns premierul Ludovic Orban.
Bode a dat asigurări că totul este pregătit, inclusiv garniturile de tren și personalul specializat. Lucrările, totuși, vor continua în câteva zone, la unele puncte de acces, la suprafață și în zona pasajului subteran de la parcul Drumul Taberei.
Anterior, ministrul catalogase lucrările la magistrala 5 ca fiind o muncă titanică: „A fost o muncă titanică, începută din prima zi a mandatului meu de ministru, pentru a putea să le ofer bucureștenilor, din zona Drumul Taberei și nu numai, ceea ce așteptau de atâția ani”.
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Magistrala de metrou M5, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, are aproape șapte kilometri lungime şi e compusă din 10 staţii de metrou şi un depou: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.
Garniturile de tren vor avea două trasee diferite de la staţia Romancielor de pe Magistrala 5, adică pe trenurile care vor pleca din staţia Eroilor 2 vor fi afişate ca destinaţii fie capătul de la Râul Doamnei, fie cel de la Valea Ialomiţei.
Sistemul de taxare permite accesul cu numerar și card bancar la turnicheți.
Harta stațiilor de metrou din București:
Programul și intervalul de circulație al trenurilor, potrivit Metrorex:
Contractele pentru construcția magistralei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Primul termen avansat pentru finalizare a fost 2015. Au urmat, însă, mai multe probleme de avize, de finanțare și lucrări neprevăzute.
„La începutul mandatului am cunoscut o categorie de angajaţi ai Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, inclusiv din Metrorex, pe care am denumit-o generic ‘promitaci’. Termenul nu îl găsiţi în DEX. Promit orice, rezolvă orice, îşi asumă orice.
Când văd că se apropie termenele şi văd că tot ceea ce au promis nu se concretizează, aceştia se transformă în ‘explitaci’. Nici acest termen nu o să-l găsiţi în DEX. Explică de ce nu s-a putut, cum au făcut tot ce a depins de ei şi aşa mai departe”, a susținut ministrul Lucian Bode, citat de Agerpres.
Proiectul magistralei M5 a fost demarat acum mai bine de nouă ani de către Gheorghe Udriște, fost director general al Metrorex.
Magistrala M5, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv staţia şi Depoul Valea Ialomiţei, este finanţată din fonduri europene în proporție de 85%. Restul banilor au venit de la bugetul de stat. În total, valoarea proiectului e de aproape 3,224 miliarde de lei.
Prin inaugurarea M5, Bucureștiul va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.