Nicușor Dan este de părere că sistemul de transport în comun din Capitală are trei „probleme mari”, și anume că nu te poți baza pe el, este murdar, iar o parte importantă din acesta nu este dotată cu aer condiționat. Dacă ultimele două neajunsuri, susține demnitarul,sunt ușor de rezolvat„la bugetul pe care noi, municipalitatea, îl alocăm pentru transportul public”,chestiunea ce ține de „eficientizarea lui e puțin mai complicată”.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
„Sunt trei probleme mari cu transportul în comun. În primul rând că nu vine când trebuie să vină. Nu poți să te bazezi pe el. În al doilea rând, este murdar. În al treilea rând, parte importantă din el nu are aer condiționat. Dacă te duci la o întâlnire și transpiri, nu e potrivit să îl folosești. Ultimele două chestiuni sunt foarte simplu de făcut, adică la bugetul pe care noi, municipalitatea, îl alocăm pentru transportul public e o chestiune minoră să asiguri curățenie și aer condiționat în mijloacele de transport în comun”, a afirmat Nicușor Dan, marți seară, în direct pe B1 TV, la „Dosar de politician” cu Silviu Mănăstire, unde a aborat mai multe subiecte, printre care și siguranța locuitorilor din București.
Candidatul independent susținut de PNL și USR-PLUS la Primăria Capitalei a explicat că „problema cu eficientizarea lui e puțin mai complicată, are mai multe componente. Are o componentă hard – de exemplu, trebuie să modernizăm 50 de kilometri de linie de tramvai. Vă dau exemplu Ion Mihalache. Ion Mihalache și până la ieșirea către Chitila, un tramvai care are o linie modernizată poate să facă asta în 12 minute, și atunci poți să te gândești inclusiv să pui o mare parcare la intrarea în oraș, pentru că oamenii aceia ajung în Piața Victoriei în 12 minute. Așa, cu tramvaiul care merge pe linia aceasta nemodernizată, faci o jumătate de oră. Am făcut eu exercițiul acesta de curând”.
„Vreau să mai adaug, pentru eficientizare, unu, că metroul de suprafață rezolvă mult. Pe infrastructura CFR, sunt bani europeni pentru asta. E ca și cum am avea un metrou de trei ori mai lung. Doi, prima bandă pentru transportul public e foarte importantă, și asta poți să o faci încetul cu încetul, găsind alte locuri de parcare pentru mașinile care parchează în momentul acesta pe prima bandă”, a adăugat Nicușor Dan.
Întrebat dacă ar fi de acord cu ideea ca toți să plătească parcarea chiar și în situația în care parchează pe domeniul public, el a răspuns: „Da, toate orașele o fac, numai că cu nuanța că trebuie să o faci diferențiat și poți să pleci cu prețuri foarte mici, 20 de bani pe oră în zone periferice. Dacă locuiești în zonă, trebuie să ai un abonament care să te coste câteva sute de lei pe an și în felul acesta să-ți poți parca mașina. E ilogic să ai o mașină și să parchezi cu preț pe oră. Legat de parcările la intrarea în oraș, am un proiect, 15 locuri care sunt conectate cu transportul public, inclusiv cu metroul de suprafață, astfel încât să fii stimulat”.
Întrebat dacă merge cu transportul în comun, Nicușor Dan a recunoscut: „Merg și cu metroul, și merg cu zona mea 117 autobuzul și 32 tramvaiul”. Întrebat dacă are permis de conducere, a spus: „Am și carnet, acum mă mai ajută colegii. Mi s-a spus că e periculos să conduc eu”.
„Se poate întâmpla orice și într-o campanie se speculează, și atunci e mai bine să merg cu transportul în comun sau să mă ducă cineva”, a mai adăugat Nicușor Dan.
Întrebat dacă a avut accidente, Nicușor Dan a precizat: „Ultimul l-am avut acum vreo 20 de ani, în Franța, sau 25. Singurul accident”.