„Temerilesuntnormale. Părințiitrebuiesăștiecădiscutămdespre oboalătransmisibilă, iar evitareaîntotalitate a transmieterii nu este posibilă, e un lucru pecaretrebuiesăîlspunem foarte clar.Așacum copiiirăcesc, facgripă,totașasepotimbolnaviiși de noul coronavirus.Problemaeste cumfacemsă minimalizăm riscul, și dacă se întamplaîntr-o clasă apare un caz, cum facemcărestul școliisă-șicontinuie activitateaînmod normal. Nu inseamanacădacăapareîncazînchidtoatășcoală. Claselemaimiciînseamnăde faptșirisc mai mic de transmitere a infecțitei. Distanțareafizică esteimportantă, utilizaremăștiiesteunadintresoluțiidacăaglomerarea estemaimare.Suntmaimultevariante, ar trebuisănegândimcarepermit desfășurarea activitațiicâtmai apsopae de de normal și minimlizează riscurile pentrucăambele aspecte ar trebui luate înconsiderare”, a mai spus medicul.
„Trebuiesăînțelegemcăavem practic un parteneriatpărințicopiiișicadre didacticesaupersonalulșcolii,toțitrbsăfieprotejați., nu doar copii. Trebuiecăîncursul acestor ore, copii să poate să pastrzemasca, putemîncercalucrulacesta, dar estecâteodatădificilsă-l puiînpracticăpentru căsuntcopiii mici,claseleI-IV, de 6-7 ani, și10-11 aniși sunt problemecarepot săaparăși trebuiesănegândimlatoate aceste aspectecândluămo decizie.
Chiar și acestecarear presupune venirea alternativăa copiilorlașcoalășisăalterneze cu oaltăgrupă carestăacasă. Credcătrebuiesănegândimla toate aspectele. Înteleg foarte bineșicăextinderea programului arînsemnașiangajarea de noi profesori, darsuntdiverse considereanteșidenaturăeconomicăși lucrurile trebuie judecatedintoate punctele de vedere.
Credcăsituațiatrebuie adaptată cu evaluarea risculuidinfiecareșcoalăpentrucăfiecare are unnumărdiferit de elevi, claselesuntdiferite, circuitele,existămulteelementecaretrebuie puse în balanța atuncicândseia decizia pentru fiecareșcoală. Credcătransparențăîncomunicare cupărințiieste esentială.Dacăapare un caz în școala,părințiitrebuiesăștieși,maimult, trebuiesăștiecănu este nici o tragedie, nu este sfârsitul lumii. Sigur,clasaeste dezinfectată,intrăînrepaus și copii revinlașcoalădupă operioada, darastanuînseamnăsăluămmăsuriexagerate,săînchidemtoatășcoală, darexistăși reversul medaliei,adicănu trebuie nici neglijate măsurile”, a declarat Alexandru Rafila.
Cei mici vor învăța că e bine să se protejeze dacă îi vor vedea pe adulții din jurul lor că nu încalcă regulile.
„Copiii, dacă văd că părinții poartă mască, implicit consideră că este o normă socială sau încep să înțeleagă că au și ei o responsabilitate. Dacă un copil pe care noi vrem să-l lămurim, să spunem, să poarte masca la școală observă că părinții sau bunicii sau persoane cu care interacționează în mod obișnuit nu poartă mască în spații închise, o să se întrebe: eu de ce să port mască la școală? Și atunci noi, adulții, suntem până la urmă cei care vom determina comportamentul preventiv și vom proteja copiii”, a concluzionat reprezentantul OMS.