Spărgătorul de gheaţă, construit în România, a eşuat pe Dunăre în timp ce era livrat

Spărgătorul de gheaţă, construit în România, a eşuat pe Dunăre în timp ce era livrat

Spărgătorul de gheaţă, nava „Nuyina”, a eşuat pe Dunăre, luni, în timp ce era livrat, însă a fost repusă pe apă rapid. De asemenea, aceasta nu a fost avariată.

Spărgătorul de gheaţă a eşuat pe Dunăre

Mai exact, incidentul a avut loc pe canalul Sulina, iar nava a fost repusă pe apă după circa o oră, răstimp în care şenalul navigabil a fost complet blocat.

Spărgătorul de gheaţă Nuyina, construit în Şantierul Naval Damen Galaţi a intrat în malul Canalului Sulina din cauza unei manevre greşite făcută de remorcherele cu care era transportat în vederea efectuării unor probe pe Marea Neagră.

„În timpul manevrei de tranzitare a Canalului Sulina, l-au scăpat din remorci la malul stâng. Nu s-a pus traversa, s-a pus într-un unghi de 45 de grade faţă de axul şenalului. S-a lucrat timp de o oră, perioadă în care s-au dat alte remorci. Nava a fost repusă în şenal şi îşi continuă voiajul, fără avarie. Singura chestie a fost că nu s-a putut trece pe lângă el în intervalul acesta de o oră”, a declarat Dan Iulian Ichim, căpitan şef al Portului Tulcea, la Radio România, citat de Adevarul.

Acesta a mai adăugat că „fiind o navă mai lungă decât lăţimea canalului nu avea cum să îl blocheze, că mulţi au speculat legat de Rostock, dar acolo a coincis lungimea navei cu lăţimea canalului. Acesta a rămas într-un unghi de 45 de grade faţă de axul şenalului. De scufundat nu avea cum, nu e zonă cu piatră ca să se spargă. Singurul inconvenient e că a blocat navigaţia în zonă aproape o oră. Am reuşit să o aducem la mal cu remorcherele pe care le avea el în convoi. E un corp de navă, de fapt, şi era remorcat către mare. Avea şi un remorcher al şantierului şi unul de-al AFDJ”.

Spărgătorul de gheaţă Nuyina, construit la Galați

Nuyina, un spărgător de gheaţă uriaş comandat de Australia şi construit la Galaţi, lucrările pentru el începând în 2017.

Australia doreşte să folosească nava pentru explorarea apelor din Antarctica.

Nava are 160,3 metri lungime şi 25,6 metri lăţime. Viteza maximă este de 30 km/h, viteza de croazieră 22 km/h, iar nava poate merge cu 5,6 km/h prin gheaţă de 1,65 metri. Nava de 2 miliarde de dolari urmează să înlocuiască Aurora Australis până în 2020 şi se aşteaptă să aibă o durată de viaţă de 30 de ani, a precizat abc.net.au

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`