Ministerul Transporturilor a emis, miercuri, autorizația de construire pentru Pasajul Olteniței, ultimul mare proiect de pe Centura Capitalei care mai așteaptă să fie demarat, iar lucrările prevăzute au o valoare de 133 de milioane de lei, potrivit Economica.
Contractul pentru proiectarea și construirea Pasajului Olteniței a fost semnat încă din iunie 2019, cu italienii de la Itinera. Autorizația de construire este valabilă până la finalizarea proiectului, cu condiția ca lucrările să fie demarate în 12 luni de la emiterea actului.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat, în iunie 2019, contractul de Proiectare și execuție `Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520), Lot 1 – Amenajare nod rutier Centura București – DN4 (Oltenița), km 29+500 – km 33+190”.
ITINERA SPA este firma care a depus oferta desemnată câștigătoare, iar valoarea de semnare a contractului este de peste 169,5 milioane de lei fără TVA.
Oferta desemnată câştigătoare a fost cea depusa de ITINERA SPA. Valoarea de semnare a contractului este de 169.508.442,60 lei fără T.V.A.
Durata contractului este de 150 de luni de la data atribuirii: șase luni pentru proiectare, 24 de luni pentru execuție, 120 de luni perioada de notificare a defecțiunilor (garanție conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare).
Amenajarea nodului este denivelată și presupune contrucția unui giratoriu suspendat. Traseul de amenajare a nodului rutier începe la km 25+500 și se termină la km 33+190 pe centura existentă și include sensul giratoriu de la km 35+450. Astfel, nodul rutier se va întinde pe circa 800 de metri care se termină cu un sens giratoriu (spre București), respectiv în jur de 650 de metri care se termină cu un sens giratoriu (spre Oltenița).
Pentru celelalte patru pasaje de pe Centura Capitalei, Berceni, Domnești, Mogoșoaia și Cernica, există deja autorizațiiide construire, deși în anumite cazuri ele prevăd doar o parte din lucrări.
Pasajul Oltenița – Popești Leordeni era ultimul mare proiect de pe Centura Capitalei fără autorizație de construire. Amintim că pentru celalalte patru pasaje, Berceni, Domnești, Mogoșoaia și Cernica, există autorizații de construire, chiar dacă unele includ doar o parte din lucrări.
„Așa cum am promis, în 2 ani vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centură a Bucureștiului, respectiv Mogoșoaia, Berceni, Cernica, Domnești și Popești-Leordeni și, în 3 ani, Autostrada de Centură București Sud, mai precis cele 3 loturi de pe A0 Sud”, a afirmatIonel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.