Ce au căutat românii pe internet în pandemie: „Hârtia igienică”, pe primul loc în top / Mutaţiile suferite de reţeaua www

Ce au căutat românii pe internet în pandemie: „Hârtia igienică”, pe primul loc în top / Mutaţiile suferite de reţeaua www

Cum ne-ar fi fost în starea de urgenţă fără Internet? Nu vrem să ştim… Întreaga reţea globală s-a încins în timpul pandemiei, devenind mijlocul nr. 1 de entertainment într-o perioadă în care era un eveniment şi drumul până la ghenă. Iată ce au căutat românii pe Google în contextul creat de pandemia COVID-19 şi care au fost principalele mutaţii ale ariilor de interes ce au vizat reţeaua www!

În România au fost de mare interes, în momentul declarării stării de urgență, subiecte ca „hârtia igienică”, „cum să te tunzi” sau „pâine”. Ulterior, nevoia de informație pe astfel de subiecte a scăzut la un nivel firesc, arată analiza agenţiei seo five elements digital, citată de startupcafe.ro.

Specialiştii agenției au studiat ce s-a întâmplat pe internet în timpul crizei declanşate de pandemie, în România, din luna martie și până în prezent.

Aceste luni au adus și vor aduce schimbări semnificative în online. Comunicarea și munca de la distanță sunt susținute prin platforme de colaborare ca Zoom, Google Meet sau Microsoft Teams, în timp ce comercianții mici și mijlocii au accelerat procesul de digitalizare.

Schimbări ale mobilităţii urbane

Mobilitatea urbană a suferit schimbări considerabile în 2020. Conform raportului Google, transportul public e cu 17% mai puțin popular decât înainte de pandemie pe acest motor de căutare. Schimbarea vine și pe fondul lucratului de la distanță. Totodată, în iulie 2020, se înregistrează și o scădere cu 30% a traficului către clădirile de birouri.

Nu același lucru se poate spune despre deplasarea la magazine sau farmacii, care e în creștere cu 6% sau în parcuri, care crește cu 29%. E înregistrată totuși o scădere de 3% către centre comerciale, muzee, cinematografe și parcuri tematice ca un rezultat al necesității distanțării sociale.

Normalizarea activităţilor de recreere şi divertisment

Odată cu finalul stării de urgență, a fost înregistrat un interes crescut – dar nu peste o perioadă normală de dinaintea pandemiei, față de activități de recreere și divertisment.

O scădere semnificativă față de anii precedenţi a fost remarcată în privința căutărilor cutema „vacanță”. În 2020, românii au dovedit cea mai mică preocupare din ultimii cinci ani, raportat la cautările acestui subiect pe internet.

În ciuda unui vârf de căutări înregistrat la mijlocul lunii martie, subiectul „jocuri video” a pierdut din avânt până la mijlocul lunii iulie, iar în prezent este la un nivel firesc pentru această perioadă.

Privitor la sursele de informare, cele mai populare televiziuni au fost, în ordine, Pro TV, Antena 1 și Antena 3. Printre acestea s-a remarcat și Digi24 cu un vârf de interes în primăvară.

Telemunca,în plină ascensiune

Cea mai spectaculoasă creștere a avut-o în 2020 platforma de colaborare video Zoom. Cu toate acestea, Netflix a reușit să se mențină deasupra acesteia când vine vorba de interesul în România. Totuşi, Gmaila fost platforma cea mai populară dintre cele trei, pentru componenta raportată la muncă. Fiecare dintre acestea a înregistrat scăderi similare de îndată ce s-a încheiat starea de urgență.

Subiectul „locurilor de muncă” a fost în martie 2020, pe Google, la un nivel întâlnit, de regulă, în timpul sărbătorilor de iarnă din luna decembrie. Odată cu încheierea stării de urgentă, a căpătat mai multă tracțiune, dar potrivitfive elements digital cererea mare pentru locuri de muncă, din partea angajaților, nu reflectă și-o ofertă similară din partea potențialilor angajatori.

Cumpărăturile cu livrare la domiciliu

În martie a fost înregistrat cel mai mare vârf în cazul căutării „livrare”. După starea de urgență, interesul în căutări a rămasla un nivel mai ridicat decât înainte de declararea pandemiei.

Un vârf similar al interesului a fost remarcat și în cazul căutărilor pentru „comandă online”or cinci ani şi carese menține la un nivel mai ridicat decât înainte de luna martie.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
17:16 - Ialomițianu: Coaliția PSD-PNL ne ascunde planul de măsuri fiscale. Ar fi un dezastru să se majoreze taxele de la anul, în condițiile în care prețurile deja au început să crească iar (VIDEO)
16:57 - Cine sunt maneliștii din România care au invadat scenele din Chișinău. Primarul pro-rus, Ion Ceban, a promovat toate concertele organizate din bani publici, pe rețelele sociale
16:42 - Un pescar norvegian a prins un submarin nuclear al SUA și l-a târât 4 kilometri
16:28 - Un adolescent de 17 ani din Covasna a înjunghiat un bărbat de 33 de ani. Victima a fost transportată la spital
16:21 - Decizia surprinzătoare luată Mircea Lucescu cu doar câteva ore înainte de meciul România-Kosovo. La ce jucători a renunțat
16:10 - Surse: Scenariile de lucru în Ministerul Finanțelor pentru creșterea taxelor din 2025 – impozit pe venit de 20%, TVA de 21% sau impozit progresiv
16:02 - Felix Cozma (PSD) despre o guvernare cu PNL-ul, după alegeri: „Am rămas constanți în gândire și dorim o guvernare alături de ei” (VIDEO)
15:59 - Teodora Desagă: Singura variantă ca dreapta să guverneze în România din 2025 este ca reprezentanții Forța Dreptei să intre în Parlament. Ludovic Orban, singurul candidat liberal care nu a trădat votul anti-PSD (VIDEO)
15:42 - Silviu Coșa: Sondajele s-au transformat într-un instrument de manipulare. PNL a avut un scor politic în zona 30% în primăvară și la acesta ne raportăm în toate acțiunile noastre (VIDEO)
15:25 - Diana Buzoianu: Avem partea de PSD și sateliți ai PSD – AUR, Geoană, PNL – și avem un om și un partid care nu s-au legat sub nicio formă de PSD până acum, Elena Lasconi și USR (VIDEO)