Noi probleme pe Lotul 1 al AutostrăziiA10, Sebeș-Turda, a căruiinaugurare a fost stabilită inițial pentruiulie 2018. O alunecare de teren s-a produs pe dealul de la Pârâul Iovului. Astfel, taluzul a ocupat o parte din corpul autostrăzii aflate în construcție.
SEBES-TURDA
Pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, pământul a luat-o la vale cu tot cu ancorele și celelalte mijlocale de susținere puse de constructor. Pe marginea acestui subiect a reacționat Manuela Dumitru, purtător de cuvânt al CNAIR.
„Este o alunecare ușoară, așteptăm din teren datele. În acea zonă este o mare problemă, pentru că pământul este de așa natură încât putem avea astfel de surprize. Este o argilă, în zonă de deal. Aceste probleme trebuie rezolvate, asumate printr-un proiect”, a declarat reprezentantul CNAIR pentru B1.ro.
Lotul 1 al autostrăzii are o lungime de doar 17 kilometri, construit de antreprenorul italian Impresa Pizzarotti. Potrivit CNAIR, stadiul fizic al construcției este de 89,5%. Pentru 2020, italienii și-au luat angajamentul că vor duce la capăt lucrările.
CNAIR nu poate preciza ferm dacă peticul de autostradă va fi inaugurat în 2020. Compania de stat spune că mingea este în terenul constructorului.
„Ei (n.r. – firma de construcții) a zis că ar putea termina. Încearcă să se încadreze în program, dar săptămâna asta au fost foarte multe ploi. Nu se poate lucra pe o vreme ca cea de săptămâna trecută. Este în funcție de ceea ce face antreprenorul. Acum nu mai depinde de noi (n.r. – CNAIR). Au drum deschis. În acest moment, când au 90% din proiect executat, problemele sunt la ei în curte. Totul ține de meteo și de mobilizarea lor.
Ei trebuie să respecte calendarul. Că trebuiaterminat demult, asta e altă poveste. La 90% e mai greu să spui că CNAIR-ul e de vină”, a declarat Manuel Dumitru pentru B1.ro.
În luna martie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a prezentat problemele de pe Lotul 1 al Sebeș-Turda. La acea vreme, s-a discutat despre depozitul de deșeuri de pe breteaua de intrare/ieșire de la nodul rutier Alba Iulia Sud, două decizii judecătorești prin care două familii din Oarda de Sus au obținut oprirea lucrărilor, până la instalarea panourilor fonoabsorbante, relocarea liniei de curent de la nordul rutier Alba Iulia Nord, care a presupus mutarea unui stâlp pe un teren proprietate privată și situația financiară a Pizzarotti, care avea datorii de 38 de milioane de lei către subcontractori.