EXCLUSIV // MAE, despre turiștii români din Grecia: „Solicităritările de asistență au vizat blocajele sau întârzierile înregistrate la punctul de trecere al frontierei și procedurile aplicabile celor testați pozitiv pentru COVID-19”

EXCLUSIV // MAE, despre turiștii români din Grecia: Solicităritările de asistență au vizat blocajele sau întârzierile înregistrate la punctul de trecere al frontierei și procedurile aplicabile celor testați pozitiv pentru COVID-19
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

EXCLUSIV // Ministerul Afacerilor Externe (MAE) precizează într-un răspuns pentru B1.RO că monitorizează în permanență situația românilor care călătoresc în această perioadă în Grecia, după ce în spațiul public au apărut informații potrivit cărora turiștii din țara noastră sunt nemulțumițide cozile foarte mari formate la punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas și de comportamentul inadecvat al autorităților elene. MAE informează că “solicitările de asistență/sprijin recepționate de către Ambasada României la Atena și Consulatul General al României la Salonic din partea turiștilor români aflați pe teritoriul Republicii Elene sau care se aflau în tranzit pentru a intra pe teritoriul acestui stat au vizat în principal blocajele sau întârzierile înregistrate la punctul de trecere al frontierei de la Kulata-Promachonas și procedurile aplicabile în cazul cetățenilor români testați pozitiv pentru infecția cu COVID-19 pe teritoriul Republicii Elene.

În toate aceste cazuri, reprezentanții misiunii diplomatice și ai oficiului consular au întreprins demersuri pentru soluționarea solicitărilor de asistență prin furnizarea de informații actualizate cu privire la situația din punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas și, după caz, facilitarea dialogului cu autoritățile elene în vederea aplicării protocoalelor aplicabile în cazul cetățenilor români infectați cu COVID-19”.

MAE, în dialog permanent cu autoritățile elene în legătură cu situațiade lapunctul de frontieră Kulata-Promachonas

De asenea, MAE dă asigurări că încă de la intrarea în vigoare a noilor restricții în Grecia, autoritățile române au fost într-un dialog permanent cu autoritățile elene pentru a găsi soluții în vederea eliminării blocajelor înregistrate la punctul de frontieră Kulata-Promachonas.

“De asemenea, MAE subliniază că, încă de la primele întârzieri/blocaje înregistrate la punctul de frontieră Kulata-Promachonas, au fost întreprinse demersuri pe lângă autoritățile elene, inclusiv la nivel înalt, partea română solicitând în mod constant părții elene identificarea de soluții care să permită fluidizarea traficului și desfășurarea în condiții optime a procedurilor aplicabile la punctul de frontieră. Totodată, MAE menționează că reprezentanți ai Consulatului General al României la Salonic și ai Ambasadei României la Sofia au fost prezenți în punctul de frontieră menționat pentru facilitarea acordării de asistență consulară cetățenilor români. În context, MAE precizează că aceste demersuri au fost comunicate în mod public, comunicatele și precizările de presă transmise în acest sens fiind disponibile aici – http://www.mae.ro/node/51759”, se mai precizează în răspunsul MAE pentru B1.RO.

Totodată, MAE mai precizează că dialogul cu autoritățile elene va continua pentru găsirea soluțiilor pentru fluidizarea traficului la intrarea în Grecia și pentru informarea transparentă cu privire la măsurile luate de autoritățile elene:

“MAE continuă să fie în dialog constant cu autoritățile elene, inclusiv prin Ambasada României la Atena și prin Consulatul General al României la Salonic, atât pentru identificarea de soluții necesare reducerii timpului de așteptare și prevenirii unor noi aglomerații în perioada următoare prin punctul de frontieră de la Kulata-Promachonas, cât și pentru asigurarea unei comunicări clare și transparente cu privire la măsurile aplicate de autoritățile elene în context COVID-19. De asemenea, reprezentanții Consulatului General al României la Salonic și ai Ambasadei României la Sofia vor fi în continuare prezenți în punctul de frontieră menționat atunci când se anticipează aglomerări sau creșteri substanțiale ale fluxului de turiști”

Potrivit recomandărilor MAE, românii care doresc să se deplaseze în perioada următore în Grecia trebuie să se informeze temeinic anterior deplasării în străinătate, iar în cazul în care se confruntă cu situații dificile pe teritoriul statului de destinație, să sesizeze autoritățile competente din statul în care se află și să contacteze cea mai apropiată misiune diplomatică/oficiu consular a/al României în cazul în care au nevoie de asistență consulară.

Astfel, cetățenii români care se află în Republica Elenă pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

Reacția Ambasadei Greciei la București, la solicitarea B1.RO

În legătură cu acest subiect, Ambasada Greciei în România a precizat la solicitarea B1.ROcă statul elen nu are nicio politică de discriminare împotriva cetățenilor români care călătoresc în scop turistic înGrecia. De asemenea autoritățile elene și-au exprimat speranța că situația epidemiologică se va îmbunătății astfel încât măsurile restrictive să fie relaxate, atât în România, cât și înGrecia:

“Așa cum a fost spus în mod clar și de Ministerul Afacerilor Externe al României, nu există, desigur, nicio politică de discriminare a autorităților elene împotriva cetățenilor români sau a cetățenilor care provin din oricare altă țară din UE”.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`