Schimbări în Codul Rutier: Românii nu pot folosi telefoanele la volan, dar este permisă utilizarea acestui dispozitiv

Schimbări în Codul Rutier: Românii nu pot folosi telefoanele la volan, dar este permisă utilizarea acestui dispozitiv

Recent, un pachet de schimbări aduse Codului Rutier creează noi contriverse în rândul specialiștilor. Șoferii nu pot utiliza telefoanele mobile în timpul condusului, însă este permisă folosirea tabletelor în timpul deplasării, scrie Digi24. Mai mult decât atât, în București a fost reglementată și circulația autobuzelor pe linia de tramvai.

Codul Rutier aduce noi modificări pe care ar fi bine să le cunoască toți șoferii. Utilizarea telefoanelor mobile în timpul condusului este în continuare interzisă și se va sancționa cu o amendă de 500 de lei, potrivit sursei citate anterior, însă folosirea tabletelor ar fi permisă pentru șoferi.

Utilizarea dispozitivelor electronice la volan nu este singura schimbare adusă codului rutier. În Capitală a fost reglementată circulația autobuzelor pe liniile de tramvai, iar specialiștii sunt de părere că s-ar fi renunțat la siguranța rutieră, scrie sursa citată anterior.

Amendă pentru folosirea telefonului la volan

În trafic, de către șoferi se pare că pot fi folosite anumite dispozitive, fiind vorba despre tabletă. Telefoanele mobile rămân în continuare interzise la volan pentru șoferi, iar nerespectarea regulilor le va aduce participanților la trafic o amendă de 500 de lei.

Circulația autobuzelor pe linia de tramvai

Autobuzele ar putea circula pe linia de tramvai în capitală, scrie Digi24. Se pare însă că decizia, luat pentru a le permite o deplasare mai rapidă autobuzelor, a stârnit o serie de controverse în rândul specialiștilor.

Potrivit sursei citate anterior, experții sunt de părere că deplasarea autobuzelor pe linia de tramvai ar putea îngreuna mai mult circulația, în loc să o fluidizeze. Decizia se pare că este considerată mai mult periculoasă, având în vedere că astfel s-ar putea aglomera excesiv stațiile de tramvai și s-ar putea crea și blocaje în cazul în care autobuzele vor suferii defecținui.

„Nu avem gabaritul necesar, aglomerăm foarte mult stațiile de tramvai și riscăm să nu încapă călătorii pe refugiile respective. Sunt intemperii, se poate derapa foarte ușor pe linia de tramvai, se lungește distanța de frânare când linia este umedă, nu mai vorbesc de calitatea infrastructurii. (…) Să ne gândim că se defectează un autobuz între stații și eu am gardurile de protecție. Mașina de intervenție nu are gabarit 100% Până la urmă pe unde îl scoți? După aceea blochez și linia de tramvai”, a explicat Dan Trifu, director Eco Civica, pentru Digi24.

Obligativitatea absolvirii a 10 clase pentru deținerea permisului auto, la stadiul de proiect

Anumite propuneri cu privire la schimbarea Codului Rutier au rămas însă la stadiul de proiect. Este vorba despre adoptarea unor teste medicale suplimentare, aplicate în cazul vârstnicilor, dar și obligativitate absolvirii a 10 clase pentru a putea da examenul auto. „Vorbim despre obligativitatea celor care doresc să obțină permisul de conducere de a deține cel puțin 10 clase dar și despre introducere unor teste și examene medicale suplimentare pentru șoferii în vârstă. Niciuna din prevederi nu au intrat în vigoare de la 1 iulie”, a explicat Cosmin Andreica, reprezentat al polițiștilor, pentru Digi24.

Și în cazul persoanelor cu deficiențe de auz se dorește schimbare regulilor. Aceștia ar putea semnala deficiența de auz celorlalți șoferi din trafic, printr-un sticker lipit de automobilul pe care îl condu, scrie sursa citată anterior.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`