Miercuri, Thailandanu a raportat cazuri noi de coronavirus pentru prima dată din 9 martie, statul înregistrând, până în prezent, un număr total de 3.017 cazuri și 56 de decese de când focarul a escaladat în ianuarie.
Guvernul thailandez continuă să îndemne publicul să poarte măști, să practice o igienă bună și să mențină măsuri de distanțare socială, a declarat Taweesin Wisanuyothin, un purtător de cuvânt al Centrului guvernamental pentru administrarea situației Covid-19.
Zonele care sunt încă în pericol includ Bangkok și provinciile înconjurătoare, precum și sudul Thailandei, unde au existat un număr mare de cazuri în ultimele câteva săptămâni, a spus Taweesin.
De la izbucnirea SARS-CoV-2 în Thailanda, 2.844 de pacienți s-au recuperat și au fost externați, scrie Reuters.
O serie de întreprinderi, inclusiv saloane de coafură și restaurante mici, au fost lăsate să se redeschidă cu măsuri de distanțare socială săptămâna trecută, după o scădere a noilor cazuri de coronavirus. Cu toate astea, starea de urgență rămâne în vigoare până la sfârșitul lunii mai.
Un sondaj efectuat în martie de Asociația Social Enterprise din Thailanda a constatat că toți cei 50 de membri ai săi au avut bani suficienți doar pentru a supraviețui timp de trei-patru luni.
„Majoritatea întreprinderilor mici și mijlocii din Thailanda nu au foarte mulți bani, iar dacă tot trebuie să își susțină personalul, este foarte îngrijorător”, a declarat președintele asociației, Dispanadda Diskul, care a adăugat că „aceste întreprinderi ajută societatea, dar sunt lăsate să lupte singure”.
Dispanadda a declarat că Asociația Social Enterprise s-a apropiat de băncile comerciale pentru împrumuturi speciale, însă nu a primit răspunsuri de la ei.
Oficiul guvernamental de promovare a întreprinderilor sociale, care a fost înființat anul trecut, a refuzat să comenteze, fiind în procesul de selecție a unui nou director.
Local Alike, o agenție de turism care promovează turismul durabil în 200 de sate, s-a adaptat la criză accesând mediul online pentru a vinde produse făcute de săteni și mese gata preparate folosind ingrediente locale.
„O parte din personalul nostru și-a redus voluntar salariul pentru a ajuta compania, dar sperăm că până luna viitoare vom putea să ne întoarcem să le oferim salariul obișnuit”, a declarat fondatorul și directorul executiv Somsak Boonkam.
Pe de altă parte, alte întreprinderi sociale au fost mai puțin optimiste în ceea ce privește supraviețuirea fără sprijin financiar.
Liderii de afaceri din Thailanda au spus că au nevoie de sprijin financiar pentru a continua să sprijine comunitățile vulnerabile și să supraviețuiască coronavirusului, care a infectat aproximativ 3.000 de oameni și a ucis mai mult de 50 din ianuarie.
Aproximativ 130 de companii, cu un venit combinat de aproximativ 4 miliarde de baht, respectiv 125 milioane USD, s-au înregistrat ca întreprinderi sociale în Thailanda după martie 2019, când o nouă lege a acordat stimulente precum scutiri de impozite întreprinderilor care reinvestesc 70% din profiturile lor.
La nivel global, numărul persoanelor testate pozitiv cu SARS-CoV-2, virusul care a izbucnit în China la sfârșitul anului 2019, a depășit patru milioane de cazuri.
Mai precis, peste 4.300.000 de persoane au fost testate pozitiv.
Numărul celor care s-au stins din viață a ajuns la peste 292.000, iar peste 1,6 milioane de oameni s-au recuperat.