Test Drive: Hyundai Veloster – un coupe asimetric pentru noua generație de șoferi (FOTO)

Foto: Petru Leonte

Hyundai Veloster, un coupe – hatchback lansat oficial anul trecut, reprezintă ofensiva sud-coreenilor pe piața compactelor premium destinate tinerilor conducători auto. Veloster înlocuiește cu succes vechiul model Coupe, este un automobil sport care arată foarte bine și vine cu un design unic: are o singură portieră mare pe partea șoferului și alte două în partea dreaptă. În rândurile de mai jos, un test cu Hyundai Veloster 1.6 GDI 140 CP, echiparea Highway.

Design
Scopul aspectului asimetric al lui Veloster este de a lăsa impresia unui coupe dacă este privit din partea șoferului, sau cea a unui hot-hatch, dacă te uiți la el din partea dreaptă. Mașina arată foarte bine și face parte din categoria celor care atrag privirile în trafic. Aspectul general este cel al unui coupe, datorită design-ului său neobișnuit, dar oferă și latura practică a unui hatchback sport.

Hyundai Veloster este unul dintre modele care exprimă noua linie de design a companiei sud-coreene – ”sculptură fluidă”, cu multe linii și curbe care creează impresia de mișcare chiar și atunci când mașina stă pe loc. La exterior se remarcă farurile și stopurile cu LED-uri, grila generoasă a radiatorului în formă de hexagon, evacuarea dublă amplasată în mijloc, jantele de 18 inch și mânerul ascuns al portierei spate – toate contribuie la aspectul sportiv al lui Veloster.

La interior, Veloster are un aspect modern inspirat din lumea motocicletelor, cu un display tactil generos amplasat în mijlocul consolei și guri de ventilație asimetrice. Hyundai a folosit cam mult plastic la interior, lucru care ar putea fi îmbunătățit pe viitor, însă volanul și schimbătorul îmbrăcate în piele alături de pedalele din aluminiu contribuie la un aspect general reușit. Scaunele față sunt confortabile la drum lung și oferă susținerea laterală necesară în virajele strânse. Poziția la volan este excelentă însă luneta împărțită în două poate crea unele probleme atunci când șoferul privește în oglinda retrovizoare.

Cele două locuri din spate sunt suficient de confortabile pentru persoanele care au până în 1,75 metri înălțime însă cei care o depășesc ar putea avea de suferit la capitolul confort. Există suficiente spații de depozitare, iar sistemul audio excelent alături de conexiunile USB și auxiliar completează imaginea de interior a lui Veloster. Portbagajul de 320 litri este comparabil cu cel al unui hatchback obișnuit, fiind suficient de încăpător pentru a adăposti bagajele nu foarte voluminoase a patru persoane.

Performanțe
Hyundai Veloster este oferit în România doar cu motorizarea pe benzină GDI 1.6 litri şi 140 CP. Propulsorul are un cuplu motor de maxim 167 Nm, disponibil la 4.850 rpm. Veloster accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,7 secunde, iar viteza sa maximă este de 201 km/h. Motorul este cuplat la o transmisie manuală precisă cu șase trepte de viteză.

Mașina poate părea la prima vedere leneșă, deoarece rapoartele cutiei de viteze sunt lungi pentru a optimiza consumul de combustibil. Acest lucru se simte la depășirile din scurt, atunci când este nevoie să alegi o treaptă inferioară. În schimb, Veloster își arată colții după ce depășești 4.000 de rotații pe minut. Din acest moment, mașina se trezește la viață și accelerează fără probleme, lăsând în urmă tot ce-i stă în cale. Veloster se descurcă bine și în traficul aglomerat din oraș, mulțumită dimensiunilor sale compacte și a greutății de doar 1.125 kilograme.

Consumul de combustibil înregistrat în afara orașului a fost de 6,2 – 6,3 l/100 km, iar în mediul urban cu aerul condiționat activat și un stil de condus sportiv poate ajunge la 9 l/100km. În medie, Hyundai Veloster depășește cu puțin consumul de 7 litri la 100 km.

Ținuta la drum este excelentă, fiind ajutată de suspensia sport, specifică unui coupe. Din fericire, inginerii Hyundai au reușit să îmbine cumva calitățile sportive ale mașinii cu confortul, astfel încât
Veloster se simte potrivit de rigid și poate fi folosit fără probleme și pe drumurile mai puțin prietenoase. Direcția răspunde bine la comenzi, iar în virajele strânse Veloster este aproape de neclintit, impresia generală fiind de siguranță și stabilitate.

Echipare și siguranță
Versiunea testată a fost cea superioară, denumită Highway. Cei care o vor alege vor primi din standard o grămadă de dotări, printre care enumerăm: ABS, Airbag șofer + pasager + airbag-uri laterale și cortină, uși spate blocabile pentru siguranța copiilor, chei pliabile, Electronic Stability Program (ESP), frâne față și spate cu discuri, imobilizator motor, închidere centralizată cu telecomandă, sistem de monitorizare presiune pneuri, sistem activ de management al direcției (VSM), display cu cameră video spate și senzor de parcare, schimbător de viteze și volan (reglabil) îmbrăcate în piele, pedale cromate și Sistem Audio (Radio+Cd+Mp3), Port USB 2.0 + AUX + I-Pod + RCA, 6 difuzoare și comenzi audio pe volan. Iar lista dotărilor standard ale echipării Highway nu se oprește aici. Singura dotare opțională a mașinii testate a fost vopseaua metalizată.

Concluzii
Hyundai Veloster este un automobil care iese din tipare datorită design-ului său neobișnuit. Are un aspect senzațional, care atrage privirile admirative ale celorlalți participanți la trafic. Ținuta la drum este excelentă, atât în viraje cât și pe drumurile denivelate, iar consumul de combustibil se numără de asemenea printre părțile forte ale sale, deși pentru asta s-au făcut unele sacrificii la capitolul performanțe. Mașina poate fi și agresivă dacă îi ceri asta, dar numai după 4.000 rpm. 

Materialele din plastic folosite la interior ar putea fi unele de mai bună calitate, iar Hyundai ar putea oferi românilor mai multe motorizări pentru acest model și cutia automată DCT, disponibilă pe alte piețe. Hyundai Veloster este alegerea ideală pentru tinerii care vor un coupe modern, arătos și practic, dar este accesibil celor cu buzunare largi, având în vedere că varianta testată (Vesloster 1.6 GDi Highway) are prețul de listă de 23.861 euro (TVA inclusă) însă poate fi achiziționat la prețul de ofertă de 19.137 euro (TVA inclusă), în timp ce prețurile pentru echiparea de bază sunt de 22.621 euro (TVA inclusă) – preț de listă și 18.145 euro (TVA inclusă) – preț de ofertă.

Autor: Florin Tulbure, B1.ro

Urmăriți B1TV.ro și pe
`