Un nou scandal la compania aeriană națională. Tarom a cumpărat aeronave fără un contract oficial de leasing de la o firmă și fără a motiva cum a fost aleasă aceasta. La sfârșitul anului trecut, flota Tarom era constituită din 25 de aeronave, unele și cu o vechime de peste 30 de ani, informează B1 TV.
Tarom nu semnase, până la finalul lunii noiembrie, niciun contract oficial pentru achiziţia în leasing de noi aeronave şi compania nu a explicat de ce a ales firma Nordic Aviation Capital DAC pentru a le livra.
Până la încheierea verificărilor corpului de control al prim-ministrului, contractul de leasing care prevedea preluarea noilor aeronave ATR nu a fost încheiat de către Tarom SA cu Nordic Aviation Capital DAC, firma de leasing nominalizată în contract. La acea dată, Tarom era condusă de Mădălina Mezei.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
De asemenea, din informaţiile și documentele puse la dispoziţia Corpul de control de către reprezentanţii Tarom SA, nu a fost justificată modalitatea în care a fost aleasă firma de leasing Nordic Aviation Capital în vederea derulării leasingului operaţional şi buy-back.
Amintim că flota Tarom deținea la data de 09.10.2019 un număr de 25 aeronave, cu o vechime cuprinsă între 1-31 de ani. Reprezentanţii Tarom SA au concluzionat că imobilizările dese şi prelungite pentru remedierea deficienţelor apărute la aeronavelor de tip Boeing 737-300 şi ATR42/72 au avut un impact negativ atât asupra imaginii companiei, cât mai ales asupra rezultatelor financiare din operarea curselor regulate, mai arată corpul de control.
Din acest motiv se pare că Tarom SA a înregistrat pierderi financiare anuale brute în perioada 2008-2018. În primele opt luni ale anului 2019 a fost o uşoară redresare a performanţelor economice ale companiei.