Imaginea dezastrului provocat de coronavirus: Două treimi din avioanele companiilor chineze sunt la sol

Imaginea dezastrului provocat de coronavirus: Două treimi din avioanele companiilor chineze sunt la sol

O imagine a dezastrului provocată de epidemia de coronavirus poate fi observată prin comparația între traficul aerian înainte și după izbucnirea crizei. Restricțiile de circulație impuse de autoritățile chineze din cauza coronavirusului, dar și reticența turiștilor au dus la anularea unui număr uriaș de curse aeriene în China.

Mai exact, potrivit datelor publicate de Financial Times, două treimi din avioanele companiilor aeriene chineze sunt în aceste momente la sol.

Într-o postare devenită virală pe rețelele de socializare un utilizator compară numărul de zboruri în spațiul aerian al Chinei dintr-o zi obișnuită dinaintea crizei coronavirusului (12 noiembrie 2019) și traficul din 14 februarie.

În acest context, operatorii aerieni sunt cel mai afectați de izbucnirea crizei provocată de epidemia de coronavirus.

Cele mai expuse sunt însă companiile mici care nu dispun de resursele pe care le au la dispoziție giganții Air China, China Eastern Airlines sau China Southern Airlines.

Cei mai mari producători de țiței din lume se pregătesc pentru scăderea producției, pe fondul crizei generate de epidemia de coronavirus.

Un alt efect resimțit la nivel mondial al epidemiei de coronavirus a fost prăbușirea prețului petrolului.

Acesta a atins cel mai mic nivel într-un an după ce s-a depreciat cu 20% de la maximul său în ianuarie.

Potrivit bbc.com, răspândirea coronavirusului a făcut ca vacanța de Anul Nou Chinezesc să se extindă în mare parte din China și restricțiile de călătorie să fie în vigoare. Drept urmare, fabricile, birourile și magazinele au rămas închise.

Asta înseamnă că cel mai mare importator de petrol brut din lume, care consumă de obicei aproximativ 14 milioane de barili pe zi, are nevoie de mult mai puțin petrol pentru a alimenta utilaje, a alimenta vehicule și pentru a menține luminile aprinse.

Este posibil ca focarul să aibă în continuare un impact deosebit de mare asupra cererii de combustibil, deoarece companiile aeriene din întreaga lume suspendă zborurile către China, iar restricțiile de călătorie din țară presupun la rândul lor mult mai puține zboruri.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
17:16 - Ialomițianu: Coaliția PSD-PNL ne ascunde planul de măsuri fiscale. Ar fi un dezastru să se majoreze taxele de la anul, în condițiile în care prețurile deja au început să crească iar (VIDEO)
16:57 - Cine sunt maneliștii din România care au invadat scenele din Chișinău. Primarul pro-rus, Ion Ceban, a promovat toate concertele organizate din bani publici, pe rețelele sociale
16:42 - Un pescar norvegian a prins un submarin nuclear al SUA și l-a târât 4 kilometri
16:28 - Un adolescent de 17 ani din Covasna a înjunghiat un bărbat de 33 de ani. Victima a fost transportată la spital
16:21 - Decizia surprinzătoare luată Mircea Lucescu cu doar câteva ore înainte de meciul România-Kosovo. La ce jucători a renunțat
16:10 - Surse: Scenariile de lucru în Ministerul Finanțelor pentru creșterea taxelor din 2025 – impozit pe venit de 20%, TVA de 21% sau impozit progresiv
16:02 - Felix Cozma (PSD) despre o guvernare cu PNL-ul, după alegeri: „Am rămas constanți în gândire și dorim o guvernare alături de ei” (VIDEO)
15:59 - Teodora Desagă: Singura variantă ca dreapta să guverneze în România din 2025 este ca reprezentanții Forța Dreptei să intre în Parlament. Ludovic Orban, singurul candidat liberal care nu a trădat votul anti-PSD (VIDEO)
15:42 - Silviu Coșa: Sondajele s-au transformat într-un instrument de manipulare. PNL a avut un scor politic în zona 30% în primăvară și la acesta ne raportăm în toate acțiunile noastre (VIDEO)
15:25 - Diana Buzoianu: Avem partea de PSD și sateliți ai PSD – AUR, Geoană, PNL – și avem un om și un partid care nu s-au legat sub nicio formă de PSD până acum, Elena Lasconi și USR (VIDEO)