Ridicarea epavei pline cu oi din Portul Midia, oprită după ce cablurile de ridicare au cedat. Proprietarul firmei care face operațiunea: Încărcătura era mai mare decât se știa (VIDEO)

Ridicarea epavei pline cu oi din Portul Midia, oprită după ce cablurile de ridicare au cedat. Proprietarul firmei care face operațiunea: Încărcătura era mai mare decât se știa (VIDEO)

Operațiunea de scoatere navei eșuate din Portul Midia a început sâmbătă dimineața, la mai bine de două luni după ce ambarcațiunea cu peste 14.000 de oi la bord s-a răsturnat. Intervenția s-a oprit însă după doar două ore, în condițiile în care cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății, informează B1 TV.

Pentru operațiune, a fost adusă în port o macara de 1.800 de tone și au fost montate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei.

Gabriel Comănescu, proprietarul companiei Grup Servicii Petroliere, firma contractate de Administrația Porturilor Maritime pentru a scoate epava din apă, a explicat, într-o conferință de presă, că operațiunea a fost sistată după ce s-a constatat că nava avea o încărcătură mai mare decât se cunoștea.

”Operațiunile au început la 7 dimineața, imediat după ce s-a luminat, și au fost sistate aproape de ora 10 pentru căla puntea 8 a navei a cedat unul din punctele de prindere. Pur si simplu s-a rupt puntea 8 a navei și în momentul în care a cedat această parte de punte s-a creat o tensiune în cablurile de la macara, care a rupt o parte din firele cablurilor de ridicare. Automat, s-a oprit operațiunea. A durat câteva ore ca să se investigheze ce s-a întâmplat. Am descoperit acel punct de ruptură de la puntea 8. Nu este o surpriză, nava are peste 40 de ani. (…)

În timpul acestor operațiuniscanfandrii au intrat în navă și am găsit punți suplimentare. Aceste punți suplimentare au și încărcătură de animale la bord. Am cerut imediat cargoplanul depus la căpitănie. Etse foarte clar că aceste punți nu au fost incluse în cargoplan. Suint punți nedeclarate sau punți încărcate. E problema autorităților să găsească de ce au fost încărcate și nu au fost în cargoplan. E un mare semn de întrebare.

Faptul că există o încărcătură mult mai mare, de peste 14.000 de oi, a creat aceste probleme și trebuie să reconsiderăm configurația cablurilor și a punctelor de întărire a navei ca să putem să facem ranfluarea.

În maximum 48 de ore ne așteptăm să reluăm operațiunea cu toți coeficienții de siguranță ridicați”, a declaratGabriel Comănescu.

Pe 14 ianuarie, în condițiile în care nu deține infrastructura necesară, Administrația Porturilor a apelat, în baza unui contract în valoare de aproximativ 4 milioane de euro, la o companie din România, care și-a luat angajamentul de a aduce nava eșuată la mal în 35 de zile.

Ambarcațiunea, sub pavilion Palau, care transporta 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Doar 254 de animale au fost salvate.

Subiectul a dat naștere unor ample dezbateri, inclusiv în Parlamentul European, după ce mai multe organizații care luptă pentru protecția animalelor au protestat față de exportul de animale vii.

Ridicarea epavei pline cu oi din Portul Midia, oprită după ce cablurile de ridicare au cedat. Proprietarul firmei care face operațiunea: Încărcătura era mai mare decât se știa

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`