Inspectorii ANPC au făcut controale în 14 magazine Carrefour. Cele mai mari nereguli au fost constatate în Carrefour Park Lake şi Carrefour Grand Arena din București, informează Adevărul.În cazul celor două, ANPC a propus închiderea completă pentru şase luni a raionului de gastronomie.
Inspectorii ANPC au făcut controale în 14 magazine Carrefour din București și din țară și au constatat mai multe nereguli. Printre problemele cel mai des identificate s-au numărat: produse expirate, depozitarea necorespunzătoare a unor alimente, inducerea în eroare a consumatorului privind prospețimea altora, temperatură prea mică a alimentelor oferite la raionul gastro, lipsa unor documente din care să reiasă data de fabricație, decongelarea incorectă a unor produse și cuptoare insuficient igienizate.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
Au fost aplicate 35 de amenzi în valoare de 301.000 de lei şi au fost date 3 avertismente, peste 200 de kilograme de produse alimentare au fost retrase temporar de la comercializare, iar definitiv au fost retrase 1.423 de kilograme de alimente în valoare de peste 28.000 de lei. De asemenea, serviciile la raionul de gastronomie au fost oprite temporar în două magazine şi a fost propusă măsura închiderii temporare până la şase luni în cazul a două magazine.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
În Carrefour Park Lake s-au găsit peştii alteraţi şi expuşi spre vânzare la temperaturi neconforme, precum și produse gastronomice al căror termen de consum era depăşit. Din aceste motive, ANPC a propus închiderea completă pentru şase luni a raionului de gastronomie.
În aceeași situație se găsește și Carrefour Grand Arena. Aici preparatele culinare calde erau comercializate la temperaturi neconforme, peștele avea arsuri de congelare, iar legumele și fructele erau de o calitate mult inferioară.
„E foarte important că se fac publice aceste controale pentru ca şi noi, în calitate de consumatori, să putem lua decizii în cunoştinţă de cauză. Suntem 19 milioane de consumatori care aleg produse şi servicii şi trebuie s-o facem în cunoştinţă de cauză, iar cum noi nu putem să facem aceste controale, neavând timp, plătim taxe şi am angajat anumiţi experţi să facă acest lucru în numele nostru”, a declarat preşedintele InfoCons, Sorin Mierlea, citat de Adevărul.