Dacă ai acest tip de mașină, trebuie să scapi de ea și să o vinzi urgent, deoarece se va interzice să mai circuli pe drumurile publice cu ea. Cei de la Guvern au făcut anunțul oficial. Este jale mare printre mii de șoferi, care să vad obligați să-și schimbe automobilele.
LACRIMI AMARE ÎN SHOWBIZ! OANA LIS A FĂCUT ANUNȚUL CUMPLIT! ‘VĂ ANUNȚ CU DURERE ÎN SUFLET…’
Ministrul demisionar de la mediu, Grațiela Gavrilescu, a anunțat că mașinile cu normele de poluare Euro 0, 1, 2 sau 3 trebuie interzise.
„Trebuie să ne gândim foarte bine pentru anul viitor la o metodă prin care toate maşinile care au Euro 0, 1, 2, 3 să fie cumva îndepărtate de pe piaţă. Acest lucru trebuie să fie făcut numai printr-o asumare, dar şi printr-un mod în care să nu putem fi atacaţi la Curtea Europeană de Justiţie a Uniunii Europene”, a spus Gavrilescu, potrivit Capital.
IMAGINI BOMBĂ CU O VEDETĂ DIN ROMÂNIA! BĂRBAȚII AU RĂMAS ȘOCAȚII CÂND AU VĂZUT-O GOALĂ
De la 1 februarie 2018, taxa auto a fost eliminată, iar toţi cei care plătiseră o sumă la înmatricularea autovehiculelor urmau să-şi primească banii înapoi de la stat. Apoi, Graţiela Gavrilescu a declarat că Timbrul de mediu va avea un înlocuitor, dar nu va fi vorba despre o nouă taxă.
LACRIMI AMARE ÎN SHOWBIZ! OANA LIS A FĂCUT ANUNȚUL CUMPLIT! ‘VĂ ANUNȚ CU DURERE ÎN SUFLET…’
Nu a mai fost găsită nicio variantă a noii contribuţii care urma să înlocuiască taxa auto până la ora actuală, iar până la găsirea unei formule finale va mai dura. „Dorim ca acea contribuţie sub deviza să nu aibă o amprentă financiară importantă asupra noastră. Nu avem o variantă finală, pentru că avem un cumul de calcul care nu este gata. Când începem să lucrăm în sistemul matematic, apar şi alte variante şi constaţi că trebuie să reiei calculele de la capăt. Noi am crezut că putem finaliza o variantă până la finalul anului, dar nu am putut. Nu vă mai pot promite un orizont de timp, legat de acest subiect, vă spun sincer. O să mai dureze”, a explicat ministrul.
Dacă nu vrei să renunți la mașina poluantă, trebuie să achiți un impozit mult mai mare în comparaţie cu cei care au maşini cu motoare identice din punct de vedere al cilindreei, dar cu norme de poluare Euro 4, 5 şi 6. „Un astfel de demers se aliniază şi obiectivului CE care recomandă implementarea unui sistem de impozitare a autovehiculelor care să aibă în vedere criterii relevante din punct de vedere a protecţiei mediului, cum ar fi emisiile de CO2, vârsta autovehiculelor şi nu doar criterii de natură tehnologică”, a declarat cu ceva timp în urmă Daniel Anghel, liderul Departamentului de Consultanta Fiscala si Juridica, PwC România, conformadevarul.ro.
Dacă toate aceste taxe vor fi achitate de cei cu maşini de la Euro 3 inclusiv în jos, cu o vechime de peste 18 ani, vor fi vizate aproximativ două milioane de autoturisme din totalul de 6,4 milioane câte erau înmatriculate în România la sfârşitul anului trecut.Doar în Bucureşti, proprietarii a peste 600.000 de maşini Euro 0, 1, 2 sau 3 (35% din total) vor achita astfel de impozite legate de poluare, mai spune sursa citată.