Cum promitea Primăria Capitalei, în urmă cu un an, că nu va pune taxă pe maşinile poluante fără consultare şi studiu de impact

Cum promitea Primăria Capitalei, în urmă cu un an, că nu va pune taxă pe maşinile poluante fără consultare şi studiu de impact
Foto: Inquam Photos / George Călin

Primăria Capitalei promitea în anul 2018 că nu va introduce o taxă pe maşinile poluante în perioada imediat următoare și în lipsa unor consultări publice sau a unor studii de impact. Cu toate acestea, Gabriela Firea a anunțat miercuri că, din ianuarie 2020, toate vehiculele poluante nu vor mai avea voie în centrul Capitalei, proiect care nu a fost însoțit de niciun studiu de impact sau de un sondaj de opinie.

Primăria Municipiului Bucureşti nu are în vedere adoptarea, în perioada imediat următoare, a unor reglementări referitoare la accesul în Capitală al autovehiculelor încadrate în anumite categorii de poluare. Astfel de prevederi se adoptă, ca orice decizie care vizează restricţii aplicate cetăţenilor, după o analiză temeinică. Aşa cum Municipalitatea a comunicat în trecut, intenţia este de a demara un sondaj de opinie sau o altă formă de consultare publică, eventual studii de impact cu privire la acest subiect”, se arăta într-un comunicat al PMB, din 25 aprilie 2018, potrivit adevarul.

Primăria a reacționat atunci la propunerea consilierul general din PMB Lucian Iliescu care a anunţat un proiect de interzicere a circulaţiei maşinilor cu normă de poluare Euro 1 – Euro 2 din 2019, Euro 3 în 2020 şi respectiv Euro 4 din 2021.

Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat miercuri că mașinile poluante nu vor mai avea acces în centrul Bucureștiului de la 1 ianuarie 2020, potrivit unui proiect lansat în dezbatere publică.

„Așa cum știți, ne aflăm pe un loc neonorant în ceea ce privește poluarea. La nivelul țărilor membre ale UE suntem pe locul 6. Este un fapt îngrijorător. Am luat și în acești ani măsuri, măsuri concrete, așa cum cunoașteți, dar cred că trebuie să trecem într-o etapă superioară și să luăm măsuri care pot fi considerate la un moment dat drastice. Sunt menite să îmbunătățească calitatea aerului în Capitală, să combată poluarea și să contribuie la sănătatea tuturor celor care locuiesc în București și care vin până la urmă în Capitala noastră.

Autoturismele care nu sunt înmatriculate în București și în zona metropolitană, adică județul Ilfov, la momentul pătrunderii în Capitală vor trebui să facă dovada că și-au achiziționat o vinietă: vinieta Oxigen B care va costa pentru o zi 10 lei, pentru un an 1900. Celelalte intervale vor fi prezentate de către directorii de specialitate. Repet, pentru mașinile înmatriculate în celalalte județe sau în alte țări.

Cât privește mașinile neînmatriculate în București sau Ilfov și care au un grad mare de poluare, non-euro, euro 1 și euro 2, acestea nu vor avea acces în centrul Capitalei, zona cea mai poluată.

În ceea ce privește autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, ele vor avea accesul interzis în zona centrală dacă sunt poluante, începând cu 1 ianuarie 2020. Mă refer la mașinile non-euro, euro 1 și euro 2. Autoturismele euro 3, chiar dacă sunt înmatriculate în București sau Ilfov, vor trebui să plătească o vinietă, vinieta Oxigen C. Pot să pară măsuri foarte dure, dar eu spun că sunt insuficiente”, a spus primarul general Gabriela Firea.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`