Toyota nu mai este cel mai valoros brand auto din lume, marca niponă fiind depășită în 2012 de BMW (24.6 miliarde dolari), potrivit noului studiu BrandZ realizat de Millward Brown. Toyota a fost liderul categoriei atât în 2011, cât și între 2006 și 2009. În topul celor mai valoroase brand-uri din lume se află Apple, IBM și Google mărci care depășesc 100 miliarde dolari, relatează 0-100.ro, iar la categoria auto a intrat o nouă marcă în top zece: Hyundai.
Potrivit clasamentului, BMW este cel mai valoros brand auto (24,6 miliarde dolari) urmat de Toyota (21,7) și Mercedes Benz (16,1 miliarde dolari). Honda trece de valoarea de 12 miliarde dolari, iar Volkswagen, Nissan și Ford au trecut de pragul de șapte miliarde dolari. Topul zece al celor mai valoroase mărci auto este încheiat de Audi, Hyundai și Lexus.
Valoarea unora dintre brand-urile auto a fost erodată de criza economică fața de ediția de anul trecut a studiului. Astfel, Honda și Toyota au înregistrat scăderi de 10-11%, iar Audi s-a descurcat mai bine, cu o urcare de 23%.
La clasamentul general Apple rămâne cel mai valoros brand din lume (182 miliarde dolari), fiind urmat în ordine de IBM (115 miliarde dolari) care a urcat pe locul doi, și de Google, care a căzut pe poziția a treia, valorând 107 miliarde dolari. McDonald’s, Microsoft, Coca Cola și Marlboro au depășit pragul de 70 miliarde dolari.