Emblema utilizată de Adidas timp de decenii, în speţă cele trei dungi, nu este o marcă europeană validădin cauza faptului că nu conţine niciun caracter distinctiv, se aratăîntr-o decizie a Curţii Europeane de Justiție (CJUE), de miercuri.
„Curtea Generală observă, în primul rând, că marca nu este un model compusdintr-o serie de elemente repetitive în mod regulat, ci o marcă obișnuită figurativă. Curtea Generală a mai observat şi că modalităţile de utilizare (ale dungilor – n.r.) care nu respectăalte caracteristici esenţiale ale unei mărci, precum combinaţia de culori (dungi negre pe un fundal alb) nu pot fi luate în calcul”, a motivat Curtea.
Decizia vine după ce, în 2016, Adidas a înregistrat cele trei dungi la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO), pentru îmbrăcăminte, încălţăminte şi articole de purtat pe cap.
În 2016 însă, compania belgiană „Shoe Branding Europe BVBA” a cerut aceluiaşi oficiu anularea patentului obţinut de Adidas pe motivcă cele trei dungi nu conţin niciun element distinctiv. Cerea belgienilor a fost aprobată de către EUIPO.
„Shoe Branding Europe BVBA” fiind o companie pe ale cărei produse sunt insertate tot dungi paralele, similare celor utilizate de Adidas.
Foto: Marcă pe care Adidas a încercat să o înregistreze la la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (sursa foto: Curtea Europeană de Justiție)
Mai mult decât atât, EUIPO a susţinut că Adidas nu ar fi trebuit să poată înregistra cele trei dungi de la bun început.
În replica, Adidas a atacat deciziaEUIPO laCurtea Europeană de Justiție.
„În sentinţa de astăzi (miercuri – n.r.), Curtea Generală menţine anularea deciziei (de patentare – n.r.), respingând acţiunea înaintată de Adidas împotriva deciziei EUIPO”, se arată în comunicatul CJUE.
„Din dovezile produse de Adidas, singurele probe care sunt, până într-un punct, relevante, se corelează doar cu cinci state-membre (ale Uniunii Europene – n.r.) şi nu pot, în cazul de faţă, să fie extrapolate la nivelul întregului teritoriu al Uniunii Europene”, a mai precizat Curtea.
Adidas este sponsor pentru un număr mare de echipe şi sportivi din Europa, precum jucători de fotbal de la Arsenal, Liverpool, Paris Saint-Germain (PSG), Borussia Dortmund, Manchester City, Real Madrid, Chelsea Londra şi mulţi alţii. De fapt, echipamentele adidas sunt cele mai răspândite în rândul sportivilor.
Foto: Echipa națională de fotbal feminin a Germaniei, una dintre formațiunile sponsorizate e Adidas (sursă Facebook)