Dacia a reușit o creștere ușoară pe o piață de vânzări de mașini noi afectate de lentoarea omologărilor, așa ca pare să fi fost ocolită de problema pe care o au constructorii europeni cu aceste testări, relatează profit.ro.
IMAGINI BOMBĂ CU MIHAELA RĂDULESCU ÎN PAT! A FOST PRINSĂ CU AMANTUL TINEREL! ERA GOALĂ PUȘCĂ
Așadar, scrie sursa citată, constructorii europeni de automobile au reușit să-și omologheze doar 63% din modelele pe care le produc, iar procesul se desfășoară anevoios în continuare, afectând vânzările de mașini noi.
Prin urmare, Dacia pare să fie printre mărcile care au depășit acest moment de cumpănă, în condițiile în care Sandero a fost singurul model care a înregistrat scăderi, în octombrie 2018 comparativ cu anul anterior.
S-A TERMINAT! SMILEY S-A ÎNCURCAT CU RAMONA! ADIO GINA PISTOL! POZE INCENDIARE CU NOUA DRAGOSTE
Acestea fiind spuse, cele două modele ale mărcii românești, Sandero și Duster, au revenit în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa, în luna octombrie, pe o piață încă afectată de procesul anevoios de omologare a modelelor pe standardul WLTP.
Publicația mai menționează că, potrivit datelor Jato Dynamics, colecate până pe 20 noiembrie, industria auto europeană a ajuns la un procent de omologare de 63% din versiunile de motorizare ale tuturor modelelor fabricate. Procesul s-a dovedit mult mai dificil decât anticipaseră producătorii și s-a derulat diferit de la o marcă la alta, în funcție de spațiul de testare diosponibil dar și de numărul total de versiuni.
În ciuda problemelor de omologare, totuși, Dacia este în creștere cu 1 procent în luna octombrie și se numără printre țările cu creștere și în noiembrie, potrivit primelor date parțiale.
Evoluția lentă a omologărilor se vede din comparația pe care cei de la Jato o fac cu momentul anterior de analiză, 1 octombrie, cu un avans de numai 6 procente în 5 săptămâni, scrie aceeași sursă.
Acestea fiind spuse, Unii producători au renunțat să mai omologheze diferite versiuni de motorizare, fie din cauza vânzărilor slabe ale acestora, care nu mai justifică costurile de reomologare, fie din cauza valorilor peste limitele admise ale emisiilor, pe noile standarde WLTP. Ar mai fi de menționat că piața a fost influențată și de criza dieselului.