UPDATE/ Redăm ami jos punctul de vedere al companieiGillette
O reclamă a cunoscutului producător de lame de ras Gillette a stârnit o serie de controverse şi critici în mediul online.
Spotul tratează teme precum mişcarea #MeToo, bullying-ul şi „masculinitatea toxică“
Campania Gilette are drept slogan „The best men can be“ şi transmite mesajul că bărbaţii ar trebui să îşi ceară socoteală unul altuia atunci când au o atitudine nepotrivită, relatează adevarul.ro.
Clipul începe cu imagini în care bărbaţi sunt filmaţi în timp ce au un comportament agresiv, în timp ce hărţuiesc sexual femei sau adoptă o atitudine sexistă. Apoi oferă exemple de comportament pozitiv în care bărbaţi intervin şi pun punct situaţiilor în care alţi bărbaţi se comportă neadecvat.
„Este aceasta cea mai bună versiune a bărbaţilor? Este? Nu ne putem ascunde de asta, se întâmplă de prea mult timp. Nu putem râde de acest lucru ( hărţuire, bullyng – nr. ), nu putem invoca aceleaşi scuze vechi. Dar ceva s-a schimbat în sfârşit. Nu mai există cale de întoarcere. Pentru că noi… noi credem în ceea ce este mai bun în bărbaţi. Să spunem ceea ce este potrivit, să ne comportăm ca atare. Unii deja o fac, la un nivel mai mic sau mai mare. Dar nu este de ajuns. Pentru că puştanii de azi vor ajunge bărbaţii de mâine“, se arată în reclamă.
Spotul publicat pe canalul oficial de YouTube al brandului a adunat peste trei milioane de vizualizări şi a stârnit atât laude, cât şi critici.
Unii dintre cei care s-au simţit jigniţi de campania Gillette au acuzat brandul de „propagandă feministă“ şi chiar au cerut companiei să vină cu un clip în care să-şi ceară scuze faţă de clienţii lor.
„Felicitări, Gillette. Este atât de frumoasă şi bine realizată. Să admitem, dacă v-aţi simţit jigniţi de această reclamă, înseamnă că nu sunteţi bărbaţi adevăraţi“, a fost unul dintre mesajele de pe Twitter.
„Această reclamă nu este una anti-masculinitate, ci este una pro-umanitate“, a fost un alt mesaj.
Pe de altă parte, unul dintre clienţii companiei a scris: „Nu vă voi mai susţine compania. Nu o să-mi cer scuze niciodată pentru faptul că sunt bărbat doar pentru că voi vreţi să afişaţi o aşa zisă corectitudine politică“.
Iatăpunctul de vedere al companiei.
„Gillette a introdus prima dată sloganul „The Best A Man Can Get” în urmă cu 30 de ani, iar în prezent, considerăm că această afirmație inspiră în continuare. Însă, prin brandul nostru și ca parte a comunității bărbaților, putem face mai mult. Gillette este parte din această comunitate de peste un secol, de aceea avem responsabilitatea de a influența cultura și de a ne folosi vocea pentru a promova comportamentele pozitive ale bărbaților. Ne așteptam să existe o dezbatere, o discuție fiind necesară. Această campanie îi încurajează pe toți bărbații să fie mai buni în fiecare zi și să devină un exemplu pentru generațiile următoare„, declară reprezentanții Gillette.
Emisia video va porni imediat. Daca aveti un ad blocker activ va rugam dezactivati-l.
(Sursa video: Gilette / Youtube)