Proiectul de lege pentru construirea Autostrăzii Unirii Iași – Tg. Mureș, promovat și susținut de 30 de parlamentari ai Partidului Național Liberal, dar și de comisarul european Corina Crețu, a primit marți raport favorabil în Comisia pentru Transporturi din Camera Deputaților, condusă de liberalul Lucian Bode.
Două zile mai târziu, surse oficiale au declarat pentru Economica.net că Autostrada Unirii nu trece de experţii UE pentru finanţare, iar unicul drum nou rentabil peste Carpaţii Orientali ar fi Braşov-Bacău.
Într-o analiză realizată la cererea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) în cadrul acordului de asistenţă PASSA, încheiat cu Banca Europeană de Investiţii (BEI) au fost analizate patru trasee peste Carpații Orientali: Cluj – Bistriţa – Suceava, Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Târgu Mureş – Sighişoara – Bacău, Braşov – Bacău.
Singura care se califică pentru finanţarea din fonduri europene este Braşov – Bacău (A13), se arată în raport.
Pe de altă parte, comisarul european Corina Creţu a declarat în repetate rânduri că România poate primi finanţare europeană pentru Autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni. De asemenea,Comisia pentru transporturi din Camera Deputaţilor a aprobat marţi proiectul pentru realizarea autostrăzii Iaşi – Târgu Mureş,fondurile europene nerambursabile fiind menţionate ca posibilă sursă de finanţare.