Preţul benzinei nu ar trebui să crească semnificativ în lunile următoare, în timp ce consumul de carburanţi pe segmentul retail ar putea scădea cu 3% în 2012, susține un oficial Rompetrol.
Într-un interviu acordat pentru Agerpres, Aureliu-Marius Ghica, Corporate Finance Director The Rompetrol Group (TRG), a precizat că evoluția prețului în lunile următoare depnde foarte mult de nivelul cotațiilor internaționale.
”Putem observa că în ultimul timp a fost o stabilizare a cotaţiilor. Dacă se menţin cursurile, cotaţiile, probabil că şi preţurile vor fluctua nesemnificativ iar ca trend nu ar trebui să vedem o evoluţie semnificativă. Să nu ne uităm la fluctuaţiile zilnice, săptămânale. Vorbesc de un trend. Depinde şi de diverse evoluţii internaţionale: dacă nu cresc tensiunile din Golful Persic, dacă nu se întâmplă nimic în Libia. Toate acestea concură la evoluţia preţului ţiţeiului. Am luat în calcul un curs de 3,1 lei pentru dolar şi 105 dolari pentru barilul de ţiţei” a explicat Ghica.
O mare problemă este absența rafinăriilor mari în Europa dar și scăderea marjei de rafinare, explică oficialul.
”Suntem la un minim istoric în 2012, aşa cum eram în 2002, al marjei de rafinare, adică diferenţa coşului de produse şi valoarea ţiţeiului. În ianuarie, în Europa, şapte rafinării, din care cinci operaţionale au dat faliment. Asta arată realitatea industriei. (…) Mai este o problemă structurală în Europa, unde sunt puţine rafinării cu capacităţi mari. Noi suntem mici spre medii. Pentru comparaţie, în Orientul Mijlociu s-au deschis rafinării de 10 – 15 milioane tone pe an, iar cea mai mare este în India – 36 milioane tone pe an. În Europa nu sunt. (…)În România au rămas trei rafinării din zece” a precizat Aureliu-Marius Ghica.
În ce privește planurile de viitor, grupul va investi în finalizarea pachetului de dezvoltare pentru îmbunătăţirea rafinăriei Petromidia. La jumătatea anului 2012 se va ajunge la 380 milioane dolari. Ghica a menționat și că obiectivul grupului pentru 2012 este eliminarea pierderilor și că afacerile Rompetrol se desfășoară în proporție de 60% în România și 40% pe alte piețe.