Localitatea spaniolă Pontevedra a devenit unul dintre puţinele oraşe din lume în care traficul a fost complet interzis în zona centrală
În ciuda acestei măsuri radicale locuitorii se arată mulțumiți de faptul că orașul a scăpat de emisiile poluante și de zgomotul infernal produs de motoare și de scârțâitul roților pe asfalt.
Măsura a fost adoptată graţie primarului Miguel Anxo Fernández Lores. „Înainte de a deveni primar, pe strada din faţa biroului meu treceau 14.000 de maşini zilnic. Prin oraş circulau mai multe maşini decât locuitorii oraşului“, a declarat edilul, scrie adevarul.ro.
Efectele acestei decizii nu au întârziat să apară. Centrul orașului a devenit rapid o atracție turistică importantă iar emisiile de CO2 au scăzut cu 70%, aproape trei sferturi din călătorii sunt făcute cu bicicleta, iar în timp ce populaţia altor oraşe din regiune se diminuează, Pontevedra a câştigat 12.000 de locuitori noi.
De asemenea, refuzul autorităţilor de a semna aprobări pentru marile centre comerciale a însemnat că întreprinderile mici – care nu au putut să reziste crizei economice spaniole îndelungate – au reuşit să rămână pe linia de plutire.
Totodată, autoritățile au scăpat de parcările stradale, deoarece au ajuns la concluzia că şoferii care căutau loc de parcare cauzau cea mai mare aglomeraţie. Au închis toate parcările exterioare din centrul oraşului şi au deschis parcări subterane şi la periferie, cu 1.686 de locuri.