Caz FĂRĂ PRECEDENT în România: O companie aeriană, CONDAMNATĂ să-i plătească unei pasagere daune după ce o stewardesă a OPĂRIT-O. Cât va trebui să scoată din buzunar

Caz FĂRĂ PRECEDENT în România: O companie aeriană, CONDAMNATĂ să-i plătească unei pasagere daune după ce o stewardesă a OPĂRIT-O. Cât va trebui să scoată din buzunar

Premieră în România. O companie aeriană a fost condamnată de o instanţă să-i plătească unei pasagere daune morale, după ce o stewardesa a vărsat pe aceasta, din greșeală, conținutul unui termos plin cu apă fierbinte. Recipientul nu ar fi fost închis corect și lichidul fierbinte ar fi opărit-o pe femeie.
Deşi pasagera a solicitat în instanţă daune de 30.000 de euro, Judecătoria Sectorului 1 a hotărât ca femeii să îi fie plătită o sumă de 46.500 lei, aproximativ 10.000 de euro, informează ziare.com.

Accidentul a avut loc pe 12 februarie 2017, în timpul cursei Roma-București. Cu aproximativ o oră înainte de aterizare, însoțitoarea de zbor care efectua servirea cu băuturi a pasagerilor a răsturnat din greșeală peste una dintre pasagere, Nicoleta G., conținutul termosului cu apă fierbinte. Apă fierbinte i-a produs arsuri pe braț, antebraț și pe abdomen.

Au urmat intervenţii peste intervenţii, care i-au provocat femeii dureri insuportabile şi care i-au lăsat urme vizibile pe corp. Îngrijirea rănii a constat în dezlipirea pielii, pe viu, fără anestezic, fiind nevoită să îndure dureri foarte mari. Medicul a constatat că suprafața arsă este de 5% din total piele, arsurile fiind de gradul I și II.
Mai mult, aceasta a fost, pentru o perioadă, în imposibilitatea de a-şi exercita meseria.

Femeia a obţinut un certificat medico-legal, prin care au fost constatate rănile suferite și care atestă că au fost necesare 25 de zile de îngrijiri medicale pentru recuperare.

Pe 2 august 2017, femeia a deschis un proces împotriva companiei aeriene, la Judecătoria Sectorului 1, și a cerut daune morale de 150.000 de lei. Ea a arătat că a fost vorba de dureri fizice cumplite în primele 10 zile de tratament, dar și de suferințe psihice, materializate în stări de teamă că vindecarea nu va fi completă și că arsurile suferite vor lasă urme vizibile pentru toată viață, în depresii, nevroze și somn insuficient.

De asemenea, femeia susţine că viaţa sa ar fi fost dată peste cap, nu a putut desfășura activități casnice, nu a putut şofa și a trebuit să-și ia concediu medical. În plus, rutina zilnică a fost perturbată, nu a mai putut face jogging și nici plimbări în aer liber.
Mai mult, arsurile care i-au fost provocate vor lasă cicatrici pentru tot restul vieții, în zone vizibile ale corpului, iar teama de a călători cu avionul s-a accentuat.

Compania aeriană s-a apărat, susţinând că, pe fondul unor turbulențe atmosferice, căruciorul de servire băuturi s-a oprit brusc și a lovit un scaun. Lovitura ar fi dezechilibrat termosul de apă fierbinte al cărui conținut s-a vărsat în parte, peste pasageră.

Compania a catalogat totul că fiind un eveniment nefericit datorat unor evenimente exterioare, cu grad mare de incidență în timpul călătoriei cu avionul, și anume turbulențe care ating apogeul, în special în timpul iernii.

„În plus, zborul Roma – București este un zbor peste Marea Mediterana și peste munții din sudul Europei, zone în care se formează curenți puternici și care generează turbulențe puternice”, a susţinut compania aeriană, care a pledat că, în această situație, nu se poate vorbi nici măcar de culpă, cu atât mai puțin de intenție.

Totodată, compania a mai arătat că suma solicitată, de 33.000 de euro, este foarte mare, raportat la leziunea suferită.

În consecinţă, compania aeriană a contestat sentința, iar decizia definitivă urmează să fie luată de Tribunalul București. Următorul termen al procesului a fost stabilit în luna octombrie a acestui an.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră