Comisia pentru Transport şi Infrastructura a Camerei Deputaţilor a elaborat principiile necesare pentru modificarea Codului Rutier.
Propunerile vor trece şi prin Comisia pentru Industrie şi cea Juridică, urmând ca apoi să primească o formă finală.
Astfel, se propune liberalizarea examinării, respectiv a testării cunoştinţelor de conducere pe drumurile publice. Se doreşte ca examinarea absolvenţilor şcolilor de şoferi să poată fi făcută şi de către civili atestaţi de către MAI care nu au legături cu şcoli de şoferi, prin această măsura dându-se ”posibilitatea distribuirii cadrelor poliţieneşti pe domenii ne-externalizate, cum ar fi eliberarea documentelor, etc”.
Se mai propune eliminarea stresului la examenul auto, astfel încât, examinarea practica să se facă cu examinatorul pe bancheta din spate al autovehiculului şi instructorul alături, sau la categoria C, cu instructorul lângă candidat şi examinatorul lângă instructor, se arată în propunere.
Deputaţii insistă în noul Cod Rutier pentru prevenţie şi cer acţiuni concrete prin care participanţii la trafic sunt convinşi sau îndrumaţi să respecte regulile rutiere.
”Exemple: vizibilitatea poliţiei rutiere, interzicerea folosirii de maşini de poliţie neinscripţionate, poziţionarea vizibilă, în permanenţă, a poliţistului şi autospecialelor de poliţie, instalarea de indicatoare cu prezenţa echipajelor de poliţie rutieră statice, a radarelor fixe, a punctelor de control etc. Folosirea echipamentului portabil de măsurare a vitezei (pistol) se va putea face doar de către poliţiştii rutierişti din interiorul autospecialelor inscripţionate, sau din afara acestora, la loc vizibil de pentru participanţii la trafic, la o distanţă de cel mult 5 m de autospeciala de poliţie. Inscripţionarea unitară a autospecialelor poliţiei rutiere, indiferent de tip şi marca şi echiparea acestora obligatoriu cu echipamente standard acustice şi luminoase”, susţin deputaţii.
Mai mult, o altă propunere vizează creşterea vitezei maxime admise în localităţile unde nu sunt case lângă şosea.
”Restricţiile de viteză în localităţi să fie instituite doar pe segmentul de drum unde există locuinţe, instituţii şcolare, etc. Nu se impune aplicarea restricţiilor pe sectoarele de drum aflate în interiorul localităţilor unde stânga-dreapta nu exista niciun fel de locuinţe, iar caracteristica constructivă a drumului este similară cu segmente de drum din afara localităţilor unde nu exista decât restricţia generală de viteză de 90 km/h”, scrie în propunerea citată de a1.ro.