Ford B-MAX, lansat la Geneva. Noi detalii tehnice și imagini cu monovolumul produs la Craiova (FOTO & VIDEO)

Foto: Worldcarfans.com

După lansarea în premieră mondială de la Barcelona Mobile World Congress a noului B-MAX, Ford a adus și la Geneva monovolumul produs la uzinele Craiova din România. Mașina este plină de inovații tehnologice ilustrate de clipurile video de mai jos.

Cel mai important element al MPV-ului, unic în segmentul din care face parte, este lipsa montantului B, care a fost încorporat în ușile glisante ale vehiculului. De asemenea, Ford B-MAX este primul vehicul din Europa echipat cu SYNC, un sistem de conectivitate avansată și comenzi vocale, care poate salva viețile pasagerilor în caz de accident.

Ford B-MAX cu montantul B încorporat în uși:

Noul Ford B-MAX nu are obișnuitul montant B (stâlpul de rezistență dintre ușile față și spate). În mod normal acesta se află între ușile unei mașini, însă inginerii de la Ford au găsit o soluție ingenioasă, montarea lui în uși, facilitând astfel accesul pasagerilor.

B-MAX are o deschidere ce măsoară 1,5 metri datorită combinației dintre sistemul clasic al uşilor din faţă şi sistemului uşilor glisante din spate. Se poate vedea cum funcționează sistemul în clipul video de sub aceste rânduri.

Ford B-Max – portierele includ montantul B:

Embed: " onclick="document.getElementById('embed_text_16608').select();" id="embed_text_16608" />

”Acest tip de uși sunt visul designer-ilor de mai mulți ani. Am pornit de la o schiță și am adus în showroom-uri un produs versatil și stilat. Ne-am propus să reimaginăm mașinile mici. Oamenii se luptă cu provocările legate de spațiu în mediul urban și am vrut să găsim o nouă soluție”, a declarat Stefan Lamm, directorul de design exterior al Ford Europa.

Nu în ultimul rând, tot datorită acestui sistem inovator introdus la B-MAX, scaunele sale sunt printre cele mai avansate de pe piață – sunt mai subţiri şi mai rezistente decât cele prezente la un automobil obişnuit, iar centurile de siguranță sunt integrate în ele.

Ford B-MAX – interiorul monovolumului, în detaliu:

Embed: " onclick="document.getElementById('embed_text_16609').select();" id="embed_text_16609" />

Motorizări:

Motorizările includ patru propulsoare pe benzină și două pe motorină. În cazul celor pe benzină vorbim despre Ford EcoBoost cu trei cilindri de 1.0 litri, care dezvoltă puteri diferite – 74 kW / 99 cp sau 88 kW / 118 cp. Este disponibil și un Duratec de 1.4 litri cu 66 kW / 89 cp plus un Duratec mai mare, de 1.6 litri, care produce 77 kW / 104 cp. La capitolul diesel viitorii clienți ai B-MAX pot alege dintre un motor de 1.5 litri – 55 kW / 74 cp și o versiune de 1.6 litri care dezvoltă 70 kW / 94 cp.

Ford B-MAX Ecoboost – 120 cai putere sub capota monovolumului:

Embed: " onclick="document.getElementById('embed_text_16610').select();" id="embed_text_16610" />

Premieră: Ford B-MAX, primul vehicul din Europa echipat cu SYNC:

Ford B-MAX este primul vehicul din Europa echipat cu SYNC, un sistem de conectivitate avansată și comenzi vocale care îmbunătățește integrarea device-urilor mobile prin compatibilitate. Sistemul este poliglot, ”vorbește” în engleză, germană, italiană, turcă, olandeză, rusă, franceză și portugheză.

SYNC permite conexiunea cu un iPod și alte dispozitive flash, prin USB, și oferă Asistență de Urgenă (Emergency Assistance), o funcție care poate salva viețile pasagerilor. Sistemul intervine în cazul unui accident și efectuează automat un apel la serviciile de urgență, indicând locul unde s-a produs evenimentul rutier. SYNC este deja instalat pe 4 milioane de vehicule din SUA, iar introducerea sa pe un automobil compact european se înscrie în strategia Ford de a avea 13 milioane de utilizatori ai sistemului până în 2015. În total, Ford intenționează să echipeze cu SYNC 3,5 milioane de mașini care circulă pe străzile Europei, tot până în 2015.

În România, B-MAX va putea fi cumpărat din iunie cu aproximativ 14.000 euro.

Tags:
Urmăriți B1TV.ro și pe
`