Administratorii de grupuri vor putea să perceapă taxe de la utilizatori, de la 4,99 la 29,99 dolari pe lună, pentru ca aceștia să fie membri, potrivit unei decizii a Facebook.
Grupurile care vor beneficia de noua facilitate ca parte a unui test vor fi cele dedicate părinților, pasionaților de gătit și celor care oferă servicii de curățenie la domiciliu, potrivit companiei.
Însă, grupurile deja existente vor rămâne intacte,putând să lanseze subgrupuri premium.
Astfel, un grup pentru părinți (Grown and Flown Parents) face un subgrup dedicat admiterilor la colegiu și va percepe o taxă de 29,99 dolari pentru accesul la consilieri.
Noua facilitate poate avea două tăișuri: taxarea membrilor ar putea accentua sentimentul de exclusivitate și ar putea atrage mai mulți utilizatori ai rețelei de socializare, însă există și posibilitatea să îndepărteze oamenii de acest concept.
Facebook afirmă că noua caracteristică este în special pentru administratorii de grup, care au depus efort pentru a-și dezvolta comunitățile. De asemenea, compania spune că administratorii ar putea lua banii pe care îi câștigă pentru a crea conținut de calitate superioară și pentru grup, fie că este vorba de mai multe postări, clipuri video sau întâlniri și evenimente offline.
Pentru moment, funcția este încă un experiment, iar Facebook nu va percepe comision din taxele de abonament, însăca parte a politicilor standard a marketplace-urilor pentru aplicații App Store și Google Play, Apple și Google vor percepe un procent din aceste taxe.
Acesta este doar începutul eforturilor Facebook de a genera bani din grupuri, care, spre deosebire de News Feed, nu se bazează pe publicitate.