Metro Cash&Carry România a anunțat lansarea unui program de franciză pentru magazinele din comerțul tradițional, care vor beneficia din partea retailerului de cursuri de instruire, consultanță și asistență de marketing.
Acest proiect denumit “La Doi Pași” este asemnănător cu afacerea lui Dinu Patriciun care deținea lanțul de magazine MIC.ro, notează Mediafax. Chiar și Mega Image a anuțat la începutul lunii februarie că intră pe segmentul magazinelor de proximitate. Compania a anunțat că va pune la dispoziție partenerilor săi: spațiul comercial utilat, stoc de marfă, plata chiriei și a utilităților, experiența în retail, logistică și marketing.
“La Doi Pași” oferă vânzătorilor posibilitatea de a face parte dintr-o rețea națională și avantaje precum cursuri de instruire, consultanță privind alcătuirea sortimentației și monitorizare profesională a prețurilor, precum și asistență pentru marketing.
“Spre deosebire de modelele obișnuite de franciză, programul La Doi Pași permite proprietarilor de magazine să-și păstreze independența financiară și operațională, pe durata întregii colaborări”, se arată într-un comunicat al Metro.
Lanțul de magazine MIC.ro a intrat în insolvență, după ce compania deținută de omul de afaceri Dinu Patriciu a acumulat datorii de aproape 700 milioane de lei.
Pe de altă parte, rețeaua MIC.ro a avut și chirii neplătite în cazul multor magazine.
În toamna anului trecut, MIC.ro a început negocierile cu grupul internațional 7 Eleven pentru o infuzie de capital de 60 de milioane de euro. Discuțiile ar trebui să se finallizeze în martie.
Dinu Patriciu deţinea în luna septembrie, prin intermediul Mercadia Holland, 830 de magazine MIC.ro, dintre care 720 fixe şi 110 mobile, şi 58 de unităţi Macro şi miniMax.