Imagini din avion cu stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată. Pro Infrastructura: Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane euro/km (VIDEO)

Imagini din avion cu stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată. Pro Infrastructura: Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane euro/km  (VIDEO)
Aociația Pro Infstuctura prezintă, într-un clip video, stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, tronsonul Deva-Vințu de...

Aociația Pro Infstuctura prezintă, într-un clip video, stadiul lucrărilor de reconstrucție totală a Magistralei M200 de cale ferată, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre Nord, tronsonul Deva-Vințu de Jos.

Imaginile surprind două loturi distincte. Primul, între Deva și Simeria, este într-o fază incipientă, contractul fiind semnat pe 31.08.2017 cu asocierea FCC-Astaldi, având ordin de începere octombrie 2017. Oficialii CFR Infrastructura promit că se emite autorizația de construire pentru aliniamentul nou în această lună.

Al doilea lot, între Simeria și Vințu de Jos, este gata în proporție de aproape 90%, contractul fiind semnat în 2013 cu grupul Swietelski-Strabag-Alstom, cu promisiuni de recepție parțială în T3-T4 2018, lucrările având șanse de finalizare în T3 2019. Pe alocuri lucrările sunt spectaculoase. Un exemplu este zona tunelului Turdaș (min 06:40-07:40), unul dintre cele trei tuneluri noi între Deva și Sighișoara. Reconstrucția segmentului Simeria-Vințu de Jos (43 km) are un cost de 1,35 miliarde lei, adică o medie de aproximativ 7 milioane euro pe km.

VEZI VIDEO AICI

Când vedem aceste costuri imense, nu putem să trecem cu vederea o serie de probleme. În primul rând, este inacceptabil ca acest tronson să aibă nu mai puțin de 10 treceri la nivel cu calea ferată (barieră). Cel puțin una din acestea (min 06:43) este nou-proiectată. Fiecare trecere la nivel este un obstacol atât pentru exploatarea feroviară cât și pentru traficul rutier, mai ales că vorbim de o magistrală pe care trenurile ar trebui să circule cu 160 km/h. Atât regulile CFR de exploatare, cât și normele europene, interzic (cu excepții limitate) trecerile la nivel la viteze de peste 140 km/h. Un alt aspect de neînțeles este proiectarea unei gări imense, cu peroane de 400 de metri, la Vințu de Jos (o localitate cu trafic modest), dar fără a renova clădirea gării care este într-o stare deplorabilă.

Ne îngrijorează și mobilizarea nesatisfăcătoare a constructorilor în zona Turdaș. Avansul este nesemnificativ față de ultima vizită a noastră în acest punct (noiembrie 2017). Nu știm dacă vina aparține antreprenorilor sau celor de la CFR. În trecut au existat multiple probleme, multe dintre ele cauzate de calitatea slabă a proiectării, cum ar fi „descoperirea” unor culee de pod din cărămidă (vizibile cu ochiul liber) care însă erau descrise în documente ca fiind din beton.

Solicităm atenție maximă din partea proiectanților și mobilizare puternică în teren din partea constructorilor! În același timp, cerem soluții adecvate și, acolo unde este necesar, chiar re-evaluarea proiectelor noi de pe Coridorul Feroviar Rin-Dunăre. Considerăm inacceptabilă cheltuirea a 7-9 milioane de euro pentru fiecare km pentru reconstrucția unei căi ferate fără eliminarea completă a gâtuirilor de trafic, trecerilor la nivel sau a altor restricții feroviare și/sau rutiere”, scrie sursa citată într-un comunicat

Urmăriți B1TV.ro și pe
`
Ultima oră
00:26 - Ilie Bolojan: Fără Ordonanța „trenuleț” intram în incapacitate de plată. Mai ales anul trecut am angajat cheltuieli mai mari decât ne-am permis ca țară (VIDEO)
23:59 - Bolojan: Cred că Antonescu e candidatul comun al coaliției și că aceste lucruri se vor clarifica și la PSD / Dacă nu se stabilește rapid un calendar electoral, probabilitatea să se țină alegerile înainte de Paște e foarte scăzută (VIDEO)
23:39 - Nicușor Dan spune că a comandat un sondaj: La intenția de vot, primul e Călin Georgescu – peste 40%
23:25 - Călin Georgescu se autointitulează „președintele ales al României” și dă dispoziții instituțiilor: Parlamentul să anuleze mandatul dictatorial al lui Iohannis, Parchetul să cerceteze fraudarea alegerilor de către PSD, PNL, Iohannis și CCR
23:05 - Vasile Dîncu (PSD): Crin Antonescu a fost un candidat de rezervă. Nu știm dacă mai este potrivit
22:44 - Marcel Ciolacu, prima reacție după ce Crin Antonescu și-a suspendat candidatura la prezidențiale
22:26 - Bolojan: Săptămâna care vine cred că e o perioadă potrivită să se stabilească acest calendar al prezidențialelor. Validarea candidaturii lui Crin Antonescu e corectă, toți liderii partidelor din coaliție ne-am asumat-o (VIDEO)
22:11 - Crin Antonescu: „Nu m-am retras, nu am abandonat, e o decizie pe care o aștept a acestor partide. Pe mine, așa cum s-a întâmplat întotdeauna, puteți conta” (VIDEO)
21:52 - Crin Antonescu, reacție „cu simpatie” la declarațiile lui Nicușor Dan: „A luat apărarea partidelor. M-am gândit: uite ce candidat bun ar fi fost pentru ei!” (VIDEO)
21:33 - Crin Antonescu: „Nu tremură inima în mine că voi fi sau nu candidat. Pentru asta, inima mea e de piatră” / Despre Călin Georgescu: „Asemenea bazaconii, grozăvii nu am mai văzut” (VIDEO)