Era maşinilor diesel pare să fi apus, în contextul în care marii producători, precum Volkswagen şi Nissan, încep să pună accentul din ce în ce mai mult pe construcţia de autoturisme electrica.
Mai mult, pe bătrânul continent, şi Comisia Europeană pune presiune pe statele membre pentru a lua măsuri clare în vederea reducerii poluării în marile orașe, mai multe ţări, printre care şi România, riscând să fie sancţionate pentru că nu au implementat astfel de măsuri.
Presa din Occident atrage atenția asupra faptului că reprezentanții Comisiei Europene ar putea reclama la Curtea Europeană de Justiţie statele în care se depăşeşte permanent limita de noxe şi particule ultrafine. Din cele nouă state fac parte țări importante precum Germania, Italia, Franța, Marea Britanie dar și România, scrie playtech.ro.
Sancţiunile pe care le-ar putea primi statele membre ar putea să fie foarte dure, ba chiar, există riscul ca unele dintre țări să fie obligate să limiteze accesul vehiculelelor diesel în orașele foarte mari, acolo unde gradul de poluare depășește cu mult limitele admise.
Presa din Germania a relatat că reprezentanţii celor 9 ţări vizate au avut o discuție pe 30 ianuarie la Bruxelles cu comisarul european pentru mediu Karmenu Vella. Conform unor surse, oficialul european le-ar fi spus miniștrilor că „termenele limită au expirat de ceva vreme” şi că sancţiunile nu mai pot fi amânate.
În Roma vor fi interzise maşinile diesel în centrul oraşului începând cu anul 2024.
Şi în Germania lucrurile se îndreaptă în aceeaşi direcţie, după ce justiția a permis orașelor să interzică automobilele pe motorină.
În România, Primăria Bucureşti intenționează să interzică accesul în centrul orașului a peste 74% din mașini, mai exact a celor care nu respectă normele de poluare Euro 5 și Euro 6.