Volumul vânzărilor de carburanţi ale MOL în România a crescut anul trecut cu 4%, de la 433.000 de tone în 2010 la 451.000 de tone, iar cota de piaţă a grupului ungar a sporit cu aproximativ 1%, la peste 12%, potrivit unui raport financiar al grupului, citat de Mediafax.
Veniturile magazinelor din benzinăriile MOL au urcat cu 8%, ca urmare a activităţii intense de promovare.
Vânzările de motorină au crescut cu 7%, de la 299.000 de tone în 2010 la 320.000 de tone, în timp ce pe segmentul de benzină, MOL a înregistrat în România o scădere de 3%, de la 131.000 de tone la 127.000 de tone.
În trimestrul al patrulea, volumul vânzărilor de carburanţi a urcat cu 6%, de la 111.000 de tone în ultimele trei luni din 2010 la 117.000 de tone anul trecut. Vânzările de motorină au crescut cu 9%, la 84.000 de tone, iar cele de benzină au coborât cu 3%, la 32.000 de tone.
La nivel de grup, vânzările de carburanţi în reţeaua de benzinării au stagnat la uşor peste 3.5 milioane de tone anul trecut, în timp ce în trimestrul al patrulea au scăzut cu 8%, la 861.000 de tone.
Grupul ungar a constituit un provizion de 5,6 miliarde de forinţi (19,4 milioane de euro la cursul actual) pentru amenda impusă MOL de Consiliul Concurenţei din România în ianuarie, în cadrul unei investigaţii pe piaţa carburanţilor, care vizează mai multe companii petroliere, respectiv OMV Petrom Marketing, OMV Petrom, Rompetrol Downstream și ENI România.
MOL a anunţat că va contesta în instanţă amenda de 80,27 milioane de lei (circa 18,5 milioane de euro), reprezentând 3% din cifra de afaceri.
La nivel de grup, profitul net a crescut cu peste 50% anul trecut, de la 500 de milioane de dolari în 2010 la 757 milioane de dolari anul trecut, ca urmare a majorării preţurilor şi a producţiei mai ridicate de hidrocarburi, în timp ce veniturile au urcat cu 29%, de la 20,66 miliarde de dolari la 26,59 miliarde de dolari.