Beneficii pentru calatorii liniilor de tramvai 1 si10, inurma proiectului aprobat astazi de CGMB.
La propunerea primarului general, Gabriela Firea, consilierii generali au aprobat in sedinta de miercuri un proiect de hotarare prin care se instituie benzi proprii pentru liniile de tramvai 1 si 10.
Proiectul se refera la instituirea de benzi proprii pentru cele doua linii, prin delimitarea amprizei fata de traficul auto general. Investitia vizeaza aproape tot traseul, circa21,6 kmsi este estimata la o valoare de circa 6,2 milioane lei. Investiția va fi amortizată în aproximativ 15 luni, iar finantarea se va realiza din bugetul local.
Proiectul are în vedere să remedieze situaţia actuală constatată pe acest traseu. În prezent, intrarea autovehiculelor pe ampriza liniei de tramvai face ca circulatia sa fie ingreunata, consecinta fiind ca nu se poate asigura o frecvenţă constantă.
„In cazul instituirii benzii proprii pentru cele doua linii de tramvai se obtine o viteza medie de exploatare de 15,83 km/ora pentru linia 1 si 16,09 km/ora pentru linia 10, respectiv o capacitate de transport de 2665 calatori/ ora si sens pentru linia 1 si 2710 calatori/ora si sens pentru linia 10, cu circa 20% mai mult decat in prezent”, arata Studiul de fezabilitate aprobat astazi, care contine indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investitii.
Separatoarele vor fi amplasate astfel:
-Tronson I – dela Piaţa Suduluipânăla Pasaj Obor, pe arterele Calea Vacăreşti şi Şoseaua Mihai Bravu;
-Tronson II – dela Pasajul Oborpânăla B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, pe B-dul Vasile Milea pânăla B-dul Timişoara;
-Tronson III – dela Buclăde întoarcere Romprim S.A. pânăla Str.Şura Mare, pe Şoseaua Olteniței;
-Tronson IV – pe B-dul Timişoara de la intersecția cu B-dul Vasile Milea până la intersecția cu Str. Râzoare, pe Str. Constantin Istrati de la intersecția cu Str. Progresului (Trafic Greu) până la intersecția cu Şoseaua Viilorși pe Şoseaua Viilor de la intersecția cu Str. Constantin Istrati până la intersecția cu Calea Şerban Vodă;
In urmă aplicării soluției constructive din studiu, în cazul mențineri parcului existent, va putea creşte numărul de călători cu circa 443 călători/oră/sens pentru linia 1, respectiv cca. 450 călători/ora/sens pentru linia 10. Avand în vedere că prețul unei călătorii este 1,3 lei, rezultă că venitul lunar suplimentar va fi de: 12h x (443+450) călători/oră/sens x 1,3 lei x 30 zile = 417.924 lei/lună”, se mai arată în proiect.
Masuri similare introduse pe linia tramvaiului 21 la sfarsitul anului 2017 au condus la imbunatatireaparametrilor de circulatie si la efecte pozitivesi pe alte linii.
Linia 21 oferăacum posibilitatea de realizare a călătoriilorîntr-un timp mai scurt cu pânăla 20 de minute.
Incepand de luni, 15 ianuarie a.c., Regia Autonomăde Transport București (RATB) a majorat parcul de troleibuze de pe linia 70, unde timpul de așteptareîn stație s-a redus la 6-8 minuteîn perioada de vârf de dimineațăși la circa 10 minuteîn rest (fațăde un interval de succedare de pânăla 12 minute, pânăatunci).
Pe tronsonul aglomerat de peȘos. Colentina a scăzut cererea de transport pe linia de troleibuz 66, ai cărei călători auînceput săprefere tramvaiul. Redistribuirea troleibuzelor din linia 66în linia 70 creeazăefecte benefice pentru traficul general aglomerat de peȘos. Colentina.