Banca Comercială Română a pierdut un proces cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, instanța considerând că BCR a folosit clauze abuzive în contractele încheiate înainte de 2010 cu persoanele fizice, informează Profit.ro. Decizia nu este definitivă.
Potrivit hotărârii Tribunalului București, banca trebuie să elimine comisionul de administrare, precum și prevederile care dau dreptul băncii să calculeze dobânda în funcție de dobânda de referință a băncii.
Potrivit minutei de pe portalul instanțelor de judecată, judecătorii au admis, în parte, acțiunea ANPC și consideră că BCR a utilizat clauze abuzive în ceea ce privește variabilitatea dobânzii și perceperea unui comision de administrare.
“Admite în parte cererea. Constată caracterul abuziv al clauzelor contractuale cuprinse în art.5 teza a III-a și în art.8 lit.c) din contractele de credit bancar pentru persoane fizice nr.P24/10.04.2008 și nr.3125/27.11.2006 și art.5 teza a II-a din contractul de credit bancar pentru persoane fizice nr.2648/16.12.2015. Obligă pe pârâtă să modifice toate contractele de adeziune în curs de executare, precum și să elimine clauzele abuzive menționate din contractele preformulate, destinate a fi utilizate în cadrul activității profesionale”, se arată în decizia citată.
În minută se mai arată banca a eliminat dobânda variabilă internă pentru calculul dobânzii curente, numită în contracte „dobânda de referință variabilă (DRV), care se afișează la sediile BCR” la care se adăuga o marjă fixă de 1-2 puncte procentuale, dobândă utilizată înainte de 2010.