Nu trece o săptămână făra ca ministrul Petre Daea să facă vreo referire istorică la oi, animalul devenind vrând-nevrând un fel de mascotă a ministrului Agriculturii.
Iată că acum fenomenul capătă amploare și întreg Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) lansează campania „Alege Oaia”. Scopul ei? Să determine consumatorii români să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele adiacente.
Partea bună și practică este că MADR va oferi gratuit spre degustare tocăniţă şi pastramă din carne de oaie în cadrul târgului agricol Indagra din Capitală, scrie ZF.
Deşi România deţine un efectiv de peste 14 milioane de capete de ovine şi caprine, creşterea acestor animale fiind o activitatea tradiţională, românii consumă doar 2,2 kg de carne de ovine şi caprine pe an, faţă de 31,3 kilograme de carne de porc pe an sau 23 kg carne de pasăre, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică aferente anului 2015.
„Campania de informare şi promovare Alege Oaia! se va desfăşura la nivel naţional pe o durată de trei luni. În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului şi vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniţă şi pastramă, gătite chiar la faţa locului după reţete tradiţionale, pentru a convinge cât mai mulţi vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie”, se arată în comunicatul emis de MADR.
Campania va fi lansată pe 26 octombrie 2017 la Romexpo, odată cu deschiderea INDAGRA 2017, iar apoi, caravana“Alege Oaia!” va fi prezentă în Piaţa Obor între 4 şi 5 noiembrie şi în cadrul Târgului de Turism al României între 18 şi 19 noiembrie.