Cumul ilegal defuncții, obținere de foloase necuvenite, favorizare de licitații, beneficii colaterale și alte hoții cuminți specifice balcanilor…Agenția Națională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate și existența conflictului de interese de natură administrativă în cazul unui nou lot de foști și actuali aleși locali.
Iată lista rușinii!
1. Gogoașă Marian-Emil, primar al comunei Valea Teilor, județul Tulcea (incompatibilitate)
În perioada 01 iunie 2015 – 04 mai 2016, a deținut simultan funcția de primar și calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul S.C. Poiana cu Tei S.R.L., încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
2. Hodorog Sorin Pompei, viceprimar al comunei Săuca, județul Satu Mare (incompatibilitate)
În perioada 26 aprilie – 31 decembrie 2016, a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de comerciant persoană fizică – persoană fizică autorizată, obținând venituri din activitățile desfășurate în calitate de persoană fizică autorizată, încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.
3. Bârlă Fănică, fost viceprimar al municipiului Buzău, județul Buzău (incompatibilitate)
În perioada 11 iulie 2013 – 20 februarie 2016 a deținut simultan funcția de viceprimar și calitatea de angajat cu contract individual de muncă la S.C. Envient S.R.L., încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.
4. Meșteru Emil, fost viceprimar al orașului Slănic, județul Prahova (incompatibilitate)
În perioada 28 iunie 2012 – 29 aprilie 2016, a deținut simultan funcția de viceprimar și pe cea de cenzor la S.C. Pim S.A., încălcând astfel dispozițiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.
5. Karasz Endre, fost viceprimar și actual consilier local al comunei Porumbești, județul Satu Mare (Conflict de interese administrativ)
În calitate de consilier local, a votat în favoarea adoptării Hotărârii Consiliului Local prin care s-a alocat din bugetul local suma de 15.000 Lei pentru Asociația Crescătorilor de Bovine din comuna Porumbești, persoană juridică de drept privat al cărei asociat fondator și președinte este persoana evaluată. Totodată, a votat în favoarea adoptării Hotărârii Consiliului Local Porumbești de revocare a primei Hotărâri, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local, întrucât avea posibilitatea să anticipeze că Asociația Crescătorilor de Bovine din comuna Porumbești ar putea beneficia de pe urma adoptării celei dintâi Hotărâri (fapt care s-a concretizat, întrucât de la bugetul local s-a alocat Asociației suma de 15.000 Lei), ori că Hotărârea Consiliului Local de revocare ar putea duce la/influența realizarea unui avantaj/dezavantaj pentru respectiva Asociație.
6. Muraru Elena Violeta, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Bozieni, județul Neamț (Conflict de interese administrativ)
În calitate de consilier local, a votat în favoarea adoptării Hotărârii Consiliului Local privind aprobarea concesionării suprafeței de 91,69 ha pășune ce se află în proprietatea publică a Comunei Bozieni, județul Neamț, în vederea pășunatului, către Asociația Crescătorilor de Taurine Bozienii de Jos – Neamț, persoană juridică de drept privat în cadrul căreia persoana evaluată deținea la acea dată calitatea de vicepreședinte.
În temeiul acestei Hotărâri, s-a încheiat un contract de concesiune între Primăria Comunei Bozieni și Asociația Crescătorilor de Taurine Bozienii de Jos, deși persoana evaluată avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local, întrucât avea posibilitatea să anticipeze că asociația va beneficia de pe urma adoptării lor.
7. Cernat Iordănel Milică, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Banca, județul Vaslui (Conflict de interese administrativ)
În calitate de consilier local, a votat în favoarea adoptării Hotărârii privind închirierea prin licitație publică a pășunilor comunale aparținând domeniului public și privat al comunei Banca, pentru pășunatul bovinelor și ovinelor, deși avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local, întrucât avea posibilitatea să anticipeze că ar putea beneficia de pe urma adoptării acesteia. Ulterior, în temeiul hotărârii respective, s-a încheiat, între Cernat Iordănel Milică și unitatea administrativ – teritorială menționată mai sus, un contract de concesiune prin care Primăria Comunei Banca i-a concesionat acestuia suprafața de 32 ha pajiște din domeniul public al comunei, în baza acestuia, persoana evaluată încasând subvenții agricole de la Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură Vaslui. Cernat Iordănel Milică a accesat în campaniile din 2014, 2015 și 2016 forme de sprijin (pe suprafață agricolă din care 32 ha pajiște primite în concesiune de la Primăria Banca prin Contractul de concesiune și pe animale) în cuantum de 180.878,38 Lei, din care a încasat până în prezent suma de 129.323,42 Lei.
8. Ioan Crețoiu, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al sectorului 2 București -(incompatibilitate)
În perioada 19 iunie 2012 – 17 iunie 2015, au fost încheiate trei contracte de prestări servicii de pază și cinci acte adiționale în valoare totală de aproximativ 2.131.524,28 Lei, între Administrația Domeniului Public Sector 2 (instituție publică de interes local aflată sub autoritatea Consiliului Local Sector 2) și S.C. Romvit General Security S.R.L., societate la care persoana evaluată a deținut funcția de director general, calitatea de asociat și funcția de administrator.
9. Tache Bogdan Marian, fost consilier local în cadrul Consiliului Local Mălureni, județul Argeș
În perioada 01 februarie 2013 – 17 martie 2016, a deținut simultan funcția de consilier local și funcția publică de referent în aparatul de specialitate al primarului din cadrul Primăriei comunei Mălureni, județul Argeș, obținând venituri din exercitarea ambelor funcții, încălcând astfel dispozițiile art. 88, alin. (1), lit. c) și art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003.
Persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază – de a fi asistate sau reprezentate de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris.