Votca le dă fiori importatorilor de whisky. Vezi ce îi nemulțumește

Votca le dă fiori importatorilor de whisky. Vezi ce îi nemulțumește
Foto: thebigfatnoodle.com

Piața băuturilor spirtoase din România a fost serios afectată de criza economică, românii părând că nu se încadrează în profilul celor care beau tărie la supărare și necaz. În privința preferințelor consumatorilor rafinatul whisky pare să piardă teren în fața votcii rivalului mai aspru și mai versatil din est.

Românii au cheltuit în 2011 pe whisky aproximativ 55 de milioane de euro, adică un consum de 4,6 milioane de litri, un sfert din întrega cantitate fiind consumată în perioada sărbătorilor de iarnă.

Vânzările de whisky sunt destul de mici în România, raportat la volumul total de băuturi spirtoase comercializate cota de piață a importatorilor băuturii britanice fiind de 6%. Consumul mediu estimat pe cap de locuitor fiind de 200 de mililitri pe an, de 35 de ori mai mic decât cel al irlandezilor, potrivit indicelui care măsoară consumul de alcool la nivel mondial, World/Global Alcohol/Drink Consumption 2010.

În aceste condiții principalul motor al vânzărilor sunt promoțiile pe care importatorii le fac în perioada sărbătorilor. „Euforia cumpărăturilor de sărbători este, din păcate, istorie”, spune Tudor Furir, directorul importatorului Pernord Ricard, unul din cei mai mari jucători pe vânzările de whisky din România. „Există un oarecare optimism pentru 2012. Personal mă aştept la o creştere de 5-10% dacă previziunile macroeconomice se vor adeveri”, afirmă Furir.

Întreaga industrie a băuturilor spirtoase se confruntă cu o scădere a consumului și implicit a cifrei de afaceri pe fondul scăderii puterii de cumpărare a românilor. Întregul domeniu suferind o contracție de 20%, potrivit zf.ro.

Segmentul whisky, care constituie 50-60% din importul de spirtoase, a resimțit și el criza, unii specialiști fiind de părere că segmentul a scăzut în 2011 cu 5% în timp ce alții afirmă că este vorba de o creștere marginală.

Dacă în privința anului trecut părerile sunt împărțite este clar că de la debutul crizei în 2007 vânzările de whisky au scăzut cu aproape 50%. Importatorii atribuie problemele segmentului accizelor impuse de statul roman dar acceptă și faptul că whisky pierde teren în fața votcii.

„În ultimii doi ani există un trend de consum favorabil categoriei votcă, în defavoarea whisky-ului”, spune Tudor Furir. „Acest trend se datorează preţului mai accesibil, versatilităţii şi mixabilităţii brandurilor de votcă. Este o categorie «unisex»”, spune Furir.

Urmăriți B1TV.ro și pe
`